مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

سنجش آمادگی مقابله با زلزله در شهرداری باقرشهر/ برگزاری مانور “نشست دور میزی زلزله ساعت صفر”

مانور “نشست دور میزی زلزله ساعت صفر” در ستاد مدیریت بحران شهرداری باقرشهر با هدف سنجش هوشیاری و آمادگی عوامل ستاد مدیریت بحران در زمان وقوع حادثه برگزار شد.

0 6

به گزارش روابط عمومی شهرداری باقرشهر، مانور “نشست دور میزی زلزله ساعت صفر” شامگاه چهارشنبه مورخ ۳۱ مردادماه در شهرداری باقرشهر با حضور کلیه واحدهای ستادی و اجرایی شهرداری با موضوع  فرضي وقوع زلزله ۶.۱ ریشتری در عمق ۸ کیلومتری زمین برگزار شد و بنا بر اعلام وقوع حادثه توسط ستاد مدیریت بحران شهرداری با مدیریت شهردار باقرشهر و پس از فراخوان؛ کلیه اعضای ستاد در محل ستاد مدیریت بحران ساختمان شهرداری حاضر شدند.

 مرتضی همتی در حاشیه برگزاری مانور زلزله ساعت صفر در خصوص اهمیت برگزاری این مانور اظهار داشت: شهر باقرشهر از جمله شهرهای پرخطر استان تهران است و با وجود دو گسل جنوب ری و کهریزک و نیز وجود شرکت‌های نفتی، صنعتی و گازی، شهرک انرژی و سایر شرکت‌های نفتی در زمان وقوع حوادث از اهمیت زیادی برخوردار است و تهدیدات متعددی در حوزه‌های طبیعی و انسان‌ساخت متوجه این منطقه است.

 وی تأکید کرد: شهر باقرشهر با جمعیتی بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر، در زمان بروز بلایای طبیعی خسارات زیادی را متحمل خواهد شد و نه‌تنها خسارات مالی، جانی و کالبدی متوجه این شهر خواهد بود، بلکه این تهدیدات می‌توانند تأثیرات متقابلی را بر استان تهران و سایر استان‌ها و شهرهای هم‌جوار در زمینه تأمین انرژی وارد کنند.

 شهردار باقرشهر در ادامه گفت: ستاد مدیریت بحران شهرداری با هدف سنجش هوشیاری و آمادگی عوامل ستاد مدیریت بحران در زمان وقوع حادثه، در راستای هماهنگی و تعامل بین‌بخشی اقدام به برگزاری مانور دور میزی تحت عنوان وقوع زلزله در ساعت صفر نمود.

 همتی تصریح کرد: هدف بعد از برگزاری این مانور تبیین مدیریت واحد، میزان سنجش آمادگی نیروها در مواجهه با بحران، سنجش میزان آمادگی تجهیزات امکانات و ماشین‌آلات در زمان بحران، همگرایی و تعامل بین بخشی، خودارزیابی واحدهای شهرداری و همچنین زمان‌گیری حضور نیروهای اجرایی و عملیاتی در صحنه بحران بود که با حضور نیروهای ستاد مورد ارزیابی قرار گرفت.

 شهردار باقرشهر در پایان خاطرنشان کرد: در این مانور بررسی وضعیت امنیتی و حفاظت شهری زیرساخت‌های و تأسیسات و اماکن متعلق به شهرداری با هدف خود حفاظتی نیروها و اماکن شهرداری و چگونگی برخورد با بحران‌ها نیز مورد بررسی قرار گرفت.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه