مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

جزئیات میزبانی باقرشهر از جاماندگان و دلدادگان حسینی در باقرشهر

شهردار باقرشهر گفت: باقرشهر در مسیر تردد ۱۰ هزار زائر است که به حرم سیدالکریم (ع) می‌روند؛ لذا شهرداری باقرشهر به‌رسم هر ساله علاوه بر ساماندهی و مدیریت موکب‌های بین مسیر، بر خود لازم می‌داند که پذیرایی شایسته از زائران سیدالشهدا (ع) انجام گیرد.

0 1

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛مرتضی همتی ظهر امروز در حاشیه بازدید امام‌جمعه باقرشهر از موکب حضرت ابوالفضل العباس (ع) شهرداری باقرشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در آستانه روز اربعین در شهر باقرشهر میزبان جاماندگان و دلدادگان اباعبدالله الحسین (ع) خواهیم بود که از شهرهای جنوبی شهرستان ری و روستاهای همجوار به سمت حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) حرکت می‌کنند.

وی افزود: همانند سنوات گذشته، باقرشهر در مسیر حرکت دلدادگان و جاماندگان حسینی است که از بخش کهریزک و فشافویه و دیگر شهرهاکه قصد رسیدن به خیل جمعیتی شهرری را دارند.

شهردار باقرشهر در ادامه با اشاره به اینکه باقرشهر در مسیر تردد ۱۰ هزار زائر است که به حرم سیدالکریم (ع) می‌روند؛ گفت: شهرداری باقرشهر به‌رسم هر ساله علاوه بر ساماندهی و مدیریت موکب‌های بین مسیر بر خود لازم می‌داند که اقدامات شایسته‌ای را تدارک دیده تا پذیرایی شایسته از زائران سیدالشهدا (ع) انجام گیرد.

همتی با اشاره به فضاسازی محیطی صورت‌گرفته و استفاده از سازه‌های پیش‌ساخته برای استقرار موکب، اظهار داشت: در سال‌های گذشته هزینه‌های سنگینی برای تزیینات داربست، چاپ و نصب بنر و غیر صورت می‌گرفت که موقتی و غیرقابل استفاده مجدد بود اما مدیریت شهری باقرشهر باتوجه‌به اینکه سرلوحه اقداماتش همواره صرفه و صلاح شهرداری در آیین‌نامه مالی است، امسال اقدام به ابتکاری کرد و با استفاده از سازه‌ای از جنس نئوپان فضاسازی نوینی را اجرایی کرد.

وی تصریح کرد: سازه‌های موقتی که هر ساله نصب می‌شد از نظر قیمتی تقریباً با سازه فعلی برابر بود و هر سال مجبور به سفارش مجدد بودیم؛ اما سازه فعلی قابل استفاده در سایر مراسم و مناسبت‌ها طراحی شده و برای باقرشهر خواهد ماند و در اعیاد و مناسبت‌ها و مراسمات دیگر قابل استفاده است.

شهردار باقرشهر در ادامه ابراز داشت: باتوجه‌به اینکه شعار روز جامعه اسلامی عالم اتفاقاتی است که در غزه رخ‌داده، در ورودی موکب شهرداری، محل و جایگاهی تعبیه و طراحی شده که نشانگر اتفاقات غزه است.

وی با بیان اینکه هرچه داریم از شهدا داریم، گفت: اولین غرفه مربوط به شهدا و با نام از “خاک تا افلاک” است که مختص معرفی شعائر انقلابی و جبهه و جنگ است و بخش‌های مختلفی از جمله زیارت نیابتی به نام شهدای باقرشهر نیز دارد.

همتی ادامه داد: در غرفه کودکان حسینی برنامه‌های متنوع و متناسب با اربعین و کودکان در نظر گرفته شده و غرفه عفاف و حجاب، رادیو اربعین و غرفه‌های پذیرایی نیز در این موکب طراحی شده که زائران سیدالکریم می‌توانند در مسیر حرم حضرت عبدالعظیم (ع) در این محل استراحت و پذیرایی داشته باشد.

شهردار باقرشهر در پایان خاطرنشان کرد: از مردم شریف باقرشهر دعوت می‌کنم در این مراسم که اجتماع عظیمی از دلدادگان حسینی است، حضور داشته باشند تا از این مسیر به سمت قبله تهران حرکت کنیم.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه