مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

مراسم کلنگ‌زنی احداث مرکز توانبخشی بیماران روانی مزمن «کرامت»

با حضور برخی از مسئولان شهرستان ری، برگزار شد؛

روز دوشنبه 16 مهر 1403 مراسم کلنگ‌زنی پروژه احداث “مرکز جامع توانبخشی بیماران روانی مزمن (سرای احسان ۲)” با حضور مسئولین منطقه و جمعی از خیرین مرکز برگزار شد.

0 7

به گزارش  پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری به نقل از روابط عمومی موسسه خیریه حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی «سرای احسان»، در روز دوشنبه 16 مهر 1403 مراسم کلنگ‌زنی پروژه احداث “مرکز جامع توانبخشی بیماران روانی مزمن (سرای احسان ۲)” با حضور مسئولین منطقه و جمعی از خیرین مرکز برگزار شد.

مرکز جدید که “کرامت” نام گزاری شده، در مجاورت “سرای احسان ” قرار دارد و به عنوان یکی از پروژه‌های بزرگ نگهداری، درمان و توانبخشی بیماران روانی مزمن و سالمندان روان احداث و راه اندازی خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین باقری، امام جمعه باقرشهر، در ابتدای این مراسم ضمن تقدیر از خدمات مجموعه سرای احسان به مهجورین و نیازمندان واقعی که در این آسایشگاه زندگی می کنند، سابقه مذهبی و دینی امت اسلامی و مردم ایران را که گویای پیشتاز بودن در این زمینه ها می باشد بر شمرد و تاکید کرد: حمایت های مالی و معنوی و نیز پشتیبانی از اینگونه مراکز را وظیفه شرعی همگان دانست.

انواری، رییس هیئت مدیره سرای احسان و رئیس سابق کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این مراسم با تاکید بر اهمیت کمک به بیماران مزمن روانی، گفت: سرال احسان الحمدالله وضعیت آبرومندی دارد و تیم های مختلف از جمله روانشناسی، مددکاری و بهداشتی، به صورت شبانه روز در خدمت بیماران هستند.

رییس هیئت مدیره سرای احسان افزود: تلاش داریم در کنار توانبخشی به افراد، به آنان کمک کنیم به کانون گرم و صمیمی خانواده برگردند. زندگی در خانه های حمایتی و کار در کارگاه های حمایتی نیز از اهداف دیگر ما است.

رئیس سابق کمیته امداد امام خمینی (ره) در پایان گفت: انتظار داریم دولت و مسئولان به کمک سرای احسان و همه مجموعه های خیریه مشابه بیایند.

در این مراسم، مقامات ارشد منطقه از جمله بخشدار کهریزک، شهردارکهریزک، رئیس دادگستری کهریزک، رئیس بهزیستی شهرستان ری و جمعی از دیگر مسئولین و مدیران منطقه حضور داشتند و حمایت‌های خود را از این اجرای پروژه اعلام کردند.

یادآور می شود، سرای احسان – موسسه خیریه حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی (آسا) – یک تشکل غیردولتی، غیرسیاسی و غیرانتفاعی است که دارای مقام مشورتی خاص از شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد می‌باشد. این مرکز از سال 1377 فعالیت خود را آغاز کرده و در حوزه نگهداری و توانبخشی بیماران روانی مزمن خدمات ارزشمندی، با رویکرد بشردوستانه ارائه نموده و هم اکنون عهده دار نگهداری و ارائه خدمات رایگان به حدود 500 بیمار مبتلا به اختلالات روانی مزمن فاقد سرپرست یا فاقد سرپرست موثر مرد و زن به صورت شبانه روزی می باشد.

این مرکز تاکنون نقش مؤثری در حمایت و مراقبت از بیماران آسیب‌پذیر ایفا کرده و این پروژه نیز با هدف گسترش خدمات درمانی و توانبخشی به بیماران نیازمند آغاز شده و به یکی از مراکز کلیدی کشور در این حوزه تبدیل خواهد شد.

در راستای توسعه و گسترش فعالیت های موسسه خیریه حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی، طراحی و احداث زیرساخت های مرکز جامع توانبخشی کرامت (سرای احسان2) به همت نیکوکار فقید زنده یاد حاج حسن احمدی نیا انجام گرفته و تکمیل و اتمام پروژه را فرزندان گرانقدر و نیک سرشت مرحوم احمدی نیا و سایر خیرین همیشه همراه سرای احسان عهده دار شده اند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره فعالیت‌ها و خدمات سرای احسان و نحوه کمک به این مجموعه، می‌توانید به وب‌سایت رسمی این مرکز به نشانی asibdidegan.com مراجعه کنید یا از طریق راه‌های ارتباطی زیر با این مجموعه در ارتباط باشید:

دفتر مرکزی:
شماره تماس: 02177680260
آدرس: تهران، خیابان شریعتی، پایین‌تر از بهار شیراز، پلاک 419
سرای احسان:
شماره تماس: 02156526494
آدرس: جاده قدیم قم، کهریزک، جاده دوتویه، بعد از روستای قلعه نوچمن، مرکز سرای احسان

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه