مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

اوقاف و میراث برای مرمت امامزاده عبدالله شهر ری اقدام کنند

رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه بازدید از بنای امامزاده عبدالله شهر ری با اشاره به آسیب‌های این بنا گفت: ارائه گزارش از روند رصد آسیب‌ها کافی نیست و این اثر باید توسط اداره اوقاف و میراث فرهنگی مرمت شود و از آسیب‌ها مصون بماند.

0 1

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، به‌دنبال انتشار گزارشی با عنوان “گنبد امامزاده عبدالله ترک خورد/ بنا نم کشید” مبنی بر بروز تَرَک در بنای امام‌زاده عبدالله(ع) شهر ری که از آثار تاریخی دوره صفویه به‌شمار می‌رود و در 14 اردیبهشت‌ماه 1378 در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است؛ سید احمد علوی؛ رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران و رضا شنگی؛ شهردار منطقه 20 (شهر ری) با حضور در آستان امام‌زاده عبدالله(ع) شهر ری از بنای آسیب‌دیده این بقعه بازدید کردند.

سید احمد علوی؛ عضو شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه بازدید از این امامزاده بزرگوار با تأکید بر قدمت 7هزارساله این شهر تاریخی گفت: شهر ری به‌فرموده رهبر معظم انقلاب “قبله تهران” است و با قدمت هزاران‌ساله و آثار فاخر تاریخی و مذهبی مایه آبروی کشور و تهران محسوب می‌شود؛ لذا باید تمام برنامه‌ریزان برای نگه‌داشتن این میراث ارزشمند 7هزارساله برنامه‌ریزی کنند.

وی افزود: باید برای حفظ و نگه‌داشت میراث ارزشمند این شهر تاریخی تلاش شود؛ لذا اگر تخریبی را امروز در آثار باستانی مشاهده می‌کنیم، به‌دلیل کم‌کاری برخی از مدیران و برنامه‌ریزان در دوره‌های پیشین است.

رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به بازدید از آستان این امامزاده گفت: متأسفانه بنای این آستان آسیب‌های زیادی دیده است و تنها رصد آسیب مشکلات را برطرف نمی‌کند بلکه باید عوامل اداره اوقاف و میراث فرهنگی برای رفع مشکلات این بنای تاریخی اقدام کنند.

علوی با یادآوری اینکه آستان امامزاده عبدالله بنای میراثی و مذهبی به‌شمار می‌رود، تصریح کرد: در زمان حاضر آستان امامزاده عبدالله(ع) شهر ری نیاز به مرمت و بازسازی بنا دارد؛ لذا انتظار می‌رود دستگاه‌های مربوطه برای ارائه طرح اقدام کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان گفت: در حدود 1300 سال است که شهر ری افتخار میزبانی از این عالم بزرگوار را دارد؛ لذا باید رسیدگی و توجه به این آستان بیش از این باشد و فقط ارائه گزارش از روند رصد آسیب‌ها کافی نیست و این اثر باید مرمت شود و از آسیب‌ها مصون باشد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه