مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

اولین عکاس باشی آئینی ایران و اهل بیت

میرزا ابوالقاسم خان بهزاد نوری در سال ۱۲۵۳ شمسی در محله سنگلج تهران بدنیا آمد، وی از جمله اولین عکاسان بود که از بقاع متبرکه ائمه هدی (ع) و حرمین شریف شیعیان بویژه در شهرری تصویرهایی به یادگار می گرفت.

0 1

 

 میرزا ابوالقاسم خان بهزاد نوری در سال ۱۲۵۳ شمسی در محله سنگلج تهران به دنیا آمد و در سال ۱۳۱۲ شمسی در همین منطقه از دنیا رفت و در آستان مقدس امام زاده ابوعبدالله (ع) واقع در منطقه شهرری مدفون گردید. اغلب عکس‌های او در آلبوم های شماره ۴٣۶ و ۴۶١ مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان قرار دارد.

فیلم| عکاسی که ازبقاع متبرکه شهرری تصویربرداری می‌کرد

حجت‌الاسلام جواد علیرضایی مدیرآستان مقدس امامزاده ابو عبدالله(ع) شهرری روز سه شنبه با اشاره به اطلاق عنوان عکاس باشی اهل بیت(ع) به این فرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: روزگاری که همه عکاس درباریان بودند، ایشان از بقاع متبرکه ائمه هدی(ع) عکاسی می کرد و قدیمی‌ترین عکس‌ها از حرم امیرالمومنین(ع)، سامرا و کاظمین و بقاع معروف استان تهران مثل امامزاده عبدالله(ع)، امامزاده یحیی(ع)، امامزده معصوم(ع)، امامزاده بی بی زبیده(س)، شیخ صدوق(ع) و امامزاده داوود(ع) توسط ایشان گرفته شده است.

مدیرآستان مقدس امامزاده ابو عبدالله(ع) شهرری افزود: وی در سال ۱۲۵۱ به دنیا می آید و ۱۳۱۲ چشم از جهان فرو می‌بندد و مزارشان در آستان امامزاده ابوعبدالله(ع) است که طی زمان از بین رفته بود و با پیدا کردن خویشاوندان ایشان محل قبر شناسایی شد و سنگ قبر جدید در نظر گرفته شد.

فیلم| عکاسی که ازبقاع متبرکه شهرری تصویربرداری می‌کرد

امام‌زاده ابو عبدالله در منطقه‌ شهر ری در جنوب تهران است. نسب این امام‌زاده به امام سجاد(ع) می‌رسد. محوطه امامزاده قبرستان تاریخی است که تعداد زیادی از مشاهیر مذهبی، علمی، ادبی و سیاسی در آن‌جا مدفون هستند و آرامگاه‌های خانوادگی واقع در محوطه‌ی این امام‌زاده به سبک معماری دوره‌ی قاجار ساخته شده‌اند. مجموعه گورستان امام‌زاده عبدالله در چهارده اردیبهشت ۱۳۷۸ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد و قریب به ۵۰ شهید از جمله شهدای ۱۵خرداد سال ۱۳۴۲، ۱۷شهریور۱۳۵۷، شهدای ترور و حملات موشکی، دفاع مقدس، سلامت و مدافع حرم در این مکان آرمیده اند.

شهرری مرکز شهرستان ری در جنوب استان تهران و به نام قبله تهران شهرت دارد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه