مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

کتاب «عروس زندان» رونمایی شد

کتاب «عروس زندان» زندگینامه مهری شمسایی همسر شهید سیدمحسن اخوت، با حضور امام جمعه موقت تهران و رئیس دفتر بازرسی رهبر معظم انقلاب در شهرری رونمایی شد.

0 0

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛آیین رونمایی از کتاب «عروس زندان» نوشته مهری شمسایی همسر شهید سیدمحسن اخوت و مراسم بزرگداشت این شهید دفاع مقدس مقارن با تولد هفتاد سالگی‌اش، عصر امروز _ پنجشنبه بیست و ششم مهر_ با حضور حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران و حسین فدایی رئیس دفتر بازرسی رهبر معظم انقلاب و همرزم شهید، در فرهنگسرای ولاء شهرری برگزار شد.

مجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی و عضو چهارمین دوره شورای شهر تهران، حسین نصرالله رئیس بنیاد شهید شهرستان ری، حجت‌الاسلام روح‌الله میرزایی مدیر فرهنگسرای ولاء، جمعی از همرزمان شهید، اقشار مختلف مردم و مادر، همسر و فرزندان شهید سیدمحسن اخوت در این مراسم حضور داشتند.

جایگاهی که جمهوری اسلامی قرار دارد باعث فخر است

فدایی طی سخنانی در این مراسم با بیان ویژگی‌های شهید سیدمحسن اخوت اظهار کرد: شهید اخوت قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد ابراهیم خلیل شهرری فعالیت‌های انقلابی می‌کرد و توسط ساواک نیز دستگیر و زندانی شد.

وی گفت: سیدمحسن عاشقانه مبارزه می‌کرد و برای انجام تکالیف سر از پا نمی‌شناخت و علاوه بر اینکه یک فرد انقلابی و مجاهد فعال بود، نسبت به مسائل سیاسی نیز دقت عمل داشت و مراقب بود که مسیر انقلاب آسیب نبیند.

همرزم شهید اخوت، با اشاره به اینکه عده‌ای به نام انقلابی‌گری به صحنه آمده اما دنبال هدف دیگری بودند، ادامه داد: شهید اخوت مراقب بود که از اهداف انقلاب فاصله نگیرد و پس از پیروزی انقلاب نیز با حضور در دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل شد.

فدایی، همسر شهید اخوت را باعث افتخار زنان دانست و بیان کرد: خانم شمسایی نیز مسیر شهید را دنبال کرد و فرزندان خوبی را به جامعه اسلامی تقدیم کرد که باعث افتخار است و فرزندان شهید نیز مسیر پدر را ادامه می‌دهند.

وی در رابطه با کتاب «عروس زندان» خاطرنشان کرد: از تمام عواملی که در تدوین این کتاب ارزشمند گام برداشته‌اند تشکر می‌کنم و امیدوارم این فرصتی که فراهم شده است دستمایه‌ای باشد تا بیشتر در مسیر شهدا گام برداریم.

رئیس دفتر بازرسی رهبر معظم انقلاب و اشاره به طی مسیر پر فرازونشیب انقلاب اظهار کرد: اکنون جمهوری اسلامی در موقعیت و جایگاهی قرار گرفته که باعث فخر بشریت است و اگر بشریت بخواهد نجات پیدا کند تنها راهش تمسک به انقلاب اسلامی است و ما به برکت خون شهدا این ارمغان را به بشریت تقدیم می‌کنیم.

صداقت در گفتار و رفتار خانواده را به شجره طیبه تبدیل می‌کند

حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابی‌فرد نیز در این مراسم اظهار کرد: این جلسه نورانی و اثر ارزشمندی که محضر مردم عزیز ارائه می‌شود می‌تواند به شایستگی، نقش مادر صالح را در تداوم بخشیدن به راه شهیدان و پاسداشت مجاهدت آنان به زیبایی ترسیم کند.

وی اضافه کرد: زنانی که در مدت حدود نیم قرن استقامت، رسالت همسر شهید بودن، مادر فرزند شهید بودن و رسالت پاسداشت راه مقدس شهیدان را به خوبی فهمیدند و در این راه ثابت‌قدم و استوار ماندند.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه واقعیت‌ها و حقایق در این اثر ارزشمند موج می‌زند، بیان کرد: تربیت فرزندان صالح و آراسته به ادب و اخلاق دینی و انقلابی از جمله مواردی است که در این کتاب به چشم می‌خورد.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد عنوان کرد: آنچه از محتوای این کتاب برمی‌آید؛ اصولی مانند توحید، صداقت در گفتار و صدق در رفتار و سلوک از مهمترین محورهایی است که خانم شمسایی در زندگی مشترک خود قرار داده بود و نهاد خانواده در سایه این اصل‌ها می‌تواند به شجره طیبه تبدیل شود.

عروس ری، زندگینامه خود را به رشته تحریر درآورد

مهری شمسایی نویسنده کتاب «عروس زندان» و همسر شهید سیدمحسن اخوت نیز با بیان اینکه من دختر اصفهان و عروس شهرری هستم، اظهار کرد: پس از ازدواج، از اصفهان به ری آمدم و در اولین روز زندگی مشترک خود در ۲۰ سالگی توسط ساواک دستگیر و زندانی شدم.

وی تصریح کرد: این کتاب زندگینامه خودم است و درخصوص همسرم فقط در مقاطعی که در زندگی من حضور داشت، نوشته‌ام و درخصوص مبارزات سیاسی‌اش آنچه را که به یقین نمی‌دانستم در کتاب ذکر نکرده ام تا گروهی را زیر سوال نبرم.

نویسنده کتاب «عروس زندان» با بیان اینکه تمام اتفاقات این کتاب واقعی است، ابراز کرد: دست به قلم شدم و این کتاب را نوشتم تا آیندگان بدانند در این دوره از تاریخ، سبک زندگی و فکری مردم چگونه بوده و مردم مبارز و حق‌طلب این دوره از تاریخ چگونه عقل و عشق را کنار هم گذاشتند و ایمان و امید به وعده‌های الهی را نتیجه گرفتند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه