مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

فرماندار: شرایط نگهداری آثار تاریخی ری مطلوب نیست

فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: آثار تاریخی این شهرستان به حاشیه رانده شده و این ظرفیت عظیم و نگین درخشان پایتخت مغفول مانده و باید رسیدگی بیشتری شود.

به گزارش راگانیوز ، هدایت الله جمالی پور روز یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری اظهار داشت: آثار باستانی و میراث فرهنگی شناسنامه هر کشوری محسوب می شوند و آثار باستانی است که قدمت، تاریخچه و تمدن هر سرزمینی را مشخص می کند، پس حفاظت و حراست از آنها امری ضروری است.
وی تصریح کرد: وضعیت آثار تاریخی جنوب پایتخت نسبت به 50 سال گذشته متفاوت است و آثاری همچون برج نقاره خانه و چشمه علی از سرمایه های بزرگ کشور محسوب می شوند که در شرایط مناسبی به سر نمی برند.
فرماندار شهرستان ری تصریح کرد: در حالی که بسیاری از باستان شناسان خارجی آرزو دارند که آثار ری را از نزدیک بازدید کنند، ولی بعد از سفر به این منطقه از نحوه احیا و مرمت این آثار ناامید می شوند.
وی افزود: پژوهشکده های تاریخی و فرهنگی باید در زمینه آثار تاریخی و فرهنگی ری باید به صورت کاربردی وارد عمل شوند و فعالیت های پژوهشی بیشتری انجام دهند.
جمالی پور در ادامه گفت: متاسفانه مدیریت شهری ری نیز به خوبی طراحی نشده و این شهر با قدمتی هشت هزار ساله باید بر اساس مدلی تاریخی و باستانی شهرسازی شود که این مهم انجام نشده است.

ایرنا

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه