مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

حدود 40 درصد از اراضی جنوب تهران با آب آلوده آبیاری می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: جنوب پایتخت دارای 70 هزار هکتار اراضی کشاورزی و صیفی است که حدود 40 درصد آن با آبهای نامتعارف و آلوده آبیاری می شود.

به گزارش راگانیوز ؛ جنوب تهران قطب اصلی تولید سبزی و صیفی جات در استان تهران محسوب می شود و براساس اعلام مسئولان شبکه بهداشت و محیط زیست تهران، سالانه 400 میلیون مترمکعب آب آلوده و فاضلاب پایتخت توسط دو رودخانه نهر فیروزآباد و سرخه حصار به جنوب این کلانشهر جاری می شود که بخشی از آن محل تغذیه و آبیاری مزارع این منطقه است.
کریم ذوالفقاری روز سه شنبه در حاشیه بازدید از واحدهای آلاینده زیست محیطی جنوب پایتخت در اسلامشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون در حدود 15 هزار هکتار از اراضی شهرستان ری، 14 هزار هکتار از اراضی ورامین و یکهزار هکتار از اراضی قرچک با آبهای نامتعارف آبیاری می شود.
وی تصریح کرد: حدود 60 درصد از این اراضی نیز با آب چاه و آب های زیرزمینی سالم آبیاری می شود.
ذولفقاری با بیان اینکه کشاورزی جنوب تهران در مناطق ری، ورامین، اسلامشهر و قرچک در گذشته دارای شرایط بسیار مطلوبی بود، گفت: افزایش جمعیت شهر تهران موجب مسدود شدن آب سدهای لتیان، لار و کرج برای مصارف کشاورزی شد و همین موضوع موجب روی آوردن کشاورزان به استفاده از آبهای نامتعارف شد.
وی ادامه داد: کشاورزان این منطقه از حقابه آب سدهای تهران برخوردارند و کسی نمی تواند مانع کشاورزی آنها شود چرا که ما آنها را از استفاده آب سالم محروم و فاضلاب را در دسترس آنها قرار داده ایم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: وزارت نیرو بر اساس قانون مکلف است تا از رها کردن آب آلوده خودداری و آن را ساماندهی و تصفیه کند.
ذوالفقاری گفت: جهادکشاورزی، بهداشت، محیط زیست و آب منطقه‌ای با تعامل بین دستگاهی در صدد رفع معضل کشاورزان در حوزه آب هستند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه