مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

برگزاری آیین سوگواری شهادت امام جواد(ع) در حرم عبدالعظیم(ع)

قبله تهران شامگاه پنجشنبه شاهد عاشقانه ترین و معنوی ترین عزاداری ها از سوی زائران و مجاوران بارگاه حضرت عبدالعظیم(ع) است که آمده اند با گره زدن دلهایشان به حرم مطهر سیدالکریم، همنوا با ملکوتیان در سوگ فرزند امام جواد (ع) سوگنامه و زیارتنامه بخوانند.

بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم(ع) با نصب پرچم های عزاداری، سیاه پوش شده است و صدای مداحی، نوحه خوانی و مرثیه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از شبستان ها،صحن ها و بخش های مختلف این مکان مقدس به گوش می رسد.

مراسم عزاداری شامگاه پنجشنبه بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلای بزرگ ری با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی و مرثیه سرائی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت از جمله حسین هوشیار برگزار شد.

حضرت امام محمدتقی(ع) فرزند امام رضا(ع) و بانو سبیکه در سال ۱۹۵ هجری قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود. نام مبارک ایشان محمد و القاب و کنیه‌های فراوانی از جمله جواد و ابوجعفر دارد.

این امام بزرگوار در مکتب علم الهی اهل بیت(ع) تربیت یافت و بعد از شهادت پدر مهربانش ثامن الحجج(ع) در سن هفت سالگی به امامت رسید و هفده سال رهبری شیعیان را برعهده گرفت.

دوران امامت ایشان مصادف با مامون و معتصم از حاکمان زمانش بود که سخت ترین شرایط را برای این امام همام ایجاد کردند ضمن این که با برگزاری جلسه های مختلف ازجمله مناظره،علم و مذهب شیعه امام جواد الائمه(ع) درحوزه های مختلف علوم انسانی و اسلامی در مقابل ادیان مختلف به اثبات رسید.

این امام بزرگوار برای تحکیم و گسترش تشیع و تقویت فرهنگ شیعی تلاش بسیاری کرد و باعث نفوذ دین اسلام و تفکرشیعه در جهان شد.

سرانجام امام جواد(ع) در آخرماه ذی القعده سال ۲۲۰ هجری قمری به شهادت رسید و در کنار بارگاه منورجد بزرگوارش امام موسی کاظم(ع) در کاظمین به خاک سپرده شد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه