مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

دهه ولایت را با عزا و گریه مخلوط نکنیم

دهه ولایت و امامت، نقطه وصل عید سعید قربان و عید سعید غدیر است و فرصتی برای تبیین واقعه غدیر و فلسفه ولایت فقیه در بین امت اسلامی است.

حجت السلام سید علی شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرری در حرم عبدالعظیم (ع) اظهار داشت: در آستانه دهه ولایت قرار داریم که ستاد غدیر به عنوان مهمترین رکن باید بسیار فعال در جامعه برای معرفی مکتب امیرالمومنین(ع) به نسل جوان اقدام کند.

وی عنوان کرد: باید با پخش شیرینی، نصب پرچم و روشن کردن چراغ در این جشن شریک باشیم.

خطیب نماز جمعه شهرری با اشاره به اهمیت عید قربان و قربانی کردن به مناسب آن گفت: مردم در این عید مذهبی در حد توان با قربانی کردن گوسفند و اطعام آن به نیازمندان به دنبال دستگیری از این افراد باشند

وی بیان کرد: مردم در این روز باید به نیازمندان اطعام و در مجالس از پرداختن به حزن و اندوه خودداری و به شادی بپردازند.

حجت الاسلام شاهچراغی با اشاره به اقدامات امام باقر(ع) برای ترویج نهضت علمی دین اسلام اظهار داشت: گسترش علوم، تدریس علوم مختلف از جمله فقه اصول، تربیت شاگردان نخبه در عصر خود در علوم مختلف و فراهم سازی، جمع آوری و نگارش احادیث توسط شاگردان از جمله اقدامات امام باقر(ع) بود.

وی خاطرنشان کرد: ترویج و گسترش نهضت علمی که سبب جلوگیری از نابودی علم و نپرداختن به مطالبی که ارزش علمی ندارند از مهمترین اقدامات امام باقر(ع) در عصر خود بود.

شاهچراغی گفت: اگر امروزه دینی با شکوه در اختیار ما قرار دارد بدلیل روشنگری امام محمد باقر(ع) است، چرا که دین مسیحیت و یهود با این خرافات همواره همراه بوده است.

وی امام باقر(ع) را بنیانگذار علم داست و گفت: ایشان نخبه پروری را سرلوحه کار خود قرار دارد و دانشمندان و شاگردان زیادی را در رشته های خاصی تربیت کرد و همواره  رشته های علمی را به صورت تخصصی دنبال می کرد و آثار گرانبهای امروزی نتیجه تلاش امام باقر(ع) و امام صادق(ع) است.

حجت الاسلام شاهچراغی ادامه داد: همه ما باید به نخبگان و تولید علم توجه کنیم و به مسائل علمی عمق ببخشیم و از این فرصت بوجود آمده برای رونق علم در جامعه تلاش کنیم، چرا که جامعه علمی قدرتمند است.

وی در آستانه روز عرفه گفت: بدون اغراق بعد از ماه رمضان روزی به عظمت عرفه در جهان اسلام وجود ندارد و به تعبیر معظم له این روز کیمیاست و دعای عرفه نقش مهمی در زندگی ما دارد که ذکر،مناجات و شکر خداوند است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتنادامه