مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

ری شهری: اجازه زیاده‌روی در عزاداری‌ها داده نشود

آیت‌الله محمد محمدی ری‌ شهری شامگاه یکشنبه در همایش «محرم؛ آسیب‌ها، فرصت‌ها و تهدیدها» در سپاه سیدالشهدا(ع) شهرری، اظهارداشت: نقش فرهنگ عاشورایی در پیروزی انقلاب اسلامی و نهضت‌های کنونی اثرگذار و ماندگار است و باید از این فرهنگ در عزاداری‌ها استفاده کرد.

وی تحریفات عزاداری‌های ایام محرم را بر دو نوع عنوان کرد و افزود: بیان محتوا و شکل عزاداری دو نکته مهم و مورد توجه است که باید در این حوزه دقت و توجه ویژه شود.

تولیت آستان مقدس عبدالعظیم(ع) یادآور شد: فلسفه عزاداری امام‌حسین (ع) و تبیین اهداف و قیام ایشان مانع بروز تحریف می‌شود و عزاداری‌ها باید به صورت هدفمند برگزار شود، چرا که امام‌حسین(ع) برای نجات ملت‌ها و دفاع از ارزش‌های اسلام و قرآن جان خود را فدا کرد.

وی هدف از عزاداری‌ها را زمینه‌سازی حکومت اسلامی و تسلط حق بر باطل بیان کرد و گفت: هوشیاری مردم در برابر تشریفات یک نیاز و ضرورت است تا با تحریفات در ایام محرم آشنا شوند.

ری شهری کوچک شمردم انبیاء الهی را از دیگر آسیب‌های عزاداری برشمرد و افزود: دروغ بزرگترین آسیب در عزاداری به شمار می‌رود و کلام دروغ بر خدا و اهل بیت(ع) بستن خطرناک‌ترین نوع تحریف در این ایام است.

وی قمه‌زنی را تحریفی دیگر از شکل عاشورا عنوان کرد و گفت: قمه‌زنی در مراسم عزاداری محرم خلاف آیین اسلام است، چرا که دشمنان این بدعت‌ها را وارد عزاداری‌ها می کنند تا به اهداف پلید خود برسند، اما هرگز موفق نخواهند شد.

ری شهری با بیان اینکه مردم در برابر خواص مراقب و هوشیار باشند، اظهار داشت: مردم حرف‌های هر شخصی را نپذیرند و دنباله‌روی هر کسی نباشند و میزان مقام معظم رهبری است.

وی افزود: اسلام هرگز اجازه نمی‌دهد، مردم چشم و گوش بسته از خواص، نخبگان و هر فردی پیروی کنند، چرا که خیانت خواص و نخبگان و همچنین پیروی کورکورانه عوام و فریب‌خوردگان سبب بروز واقعه عاشورا و شهادت امام‌حسین(ع) شد.

تولیت آستان مقدس عبدالعظیم(ع) عنوان کرد: دشمن برای تحقق اهداف خود از نخبگان و خواص بهره می‌گیرد، زیرا نقش خواص در جامعه طی تاریخ در انحراف فرهنگی و سیاسی مهم است.

وی تصریح کرد: ملت ایران با الهام گرفتن از فرهنگ عاشورایی و رهبری هوشمندانه امام راحل و مقام معظم رهبری به ارزش‌های دینی و انقلابی دست یافتند و از آن هم دفاع خواهند کرد.

ری شهری عنوان کرد: پیوند با ولایت در کشور وجود دارد و باید بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

همایش «محرم؛ آسیب‌ها، فرصت‌ها و تهدیدها» شامگاه یکشنبه با حضورحجت الاسلام سهرابی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران، فرمانداران شهرستان ری و جمعی از فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی استان تهران در سالن جنگروی سپاه سیدالشهدا(ع) در شهرری برگزار شد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه