مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

فراخوان شهرداری منطقه 20 برای جذب خادمین افتخاری عاشورای حسینی

به گزارش انعکاس ری ، فرهاد افشار شهردار منطقه 20 با اشاره به اینکه عزاداری های سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش به صورت خودجوش انجام می شود گفت: به منظور خدمات رسانی بهینه به شهروندان و عزاداران حسینی در ایام دهه اول محرم، شهرداری منطقه 20 از خادمین افتخاری عاشورای حسینی دعوت می کند تا این سازمان را یاری کنند.

افشار با بیان اینکه تشکیل کمپین خادمین افتخاری با همکاری شهرداری نواحی و حسینیه ها و تکایا برای مشارکت در ایجاد انضباط ترافیکی و موضوعات خدمات شهری انجام می شود افزود: شهروندان علاقمند به مشارکت در فراخوان جذب خادمین افتخاری عاشورای حسینی از سن 15 تا 60 سال می توانند جهت ثبت نام به سایت شهرداری منطقه 20 به آدرس region20.tehran.ir مراجعه کنند.

وی در جلسه پیش بینی برنامه های ایام محرم گفت: با هدف گرامیداشت ماه محرم و در راستای انتقال پیام عاشورا و ایجاد فضای معنوی مناسب برای عزاداری سرور و سالار شهیدان، تمهیدات ویژه و برنامه ریزی برای اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی و همچنین فضاسازی و سپاه پوش کردن ساختمان ها، معابر و میادین این منطقه تدارک دیده شده است.

افشار با تاکید بر تهیه محتوای فرهنگی ویژه این ایام افزود: در همین راستا بسته های فرهنگی و معنوی با موضوعات رفتار علوی، اخلاق عاشورایی و تکالیف شهروندی تهیه و بین شهروندان توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت احیا و گسترش فرهنگ عاشورایی که فرهنگ عزت و آزادمنشی است گفت: با توجه به اینکه تعزیه خوانی می تواند خواستگاه طرح وقایع جانگداز حادثه کربلا برای نسل جوان و نوجوان باشد و فرهنگ عاشورایی را در سطح جامعه گسترش دهد، برنامه ریزی برای اجرای سوگواره تعزیه خوانی در سطح محلات انجام شده است.

افشار با تاکید بر اهمیت نظم دهی و نظارت بر دسته های عزاداری تصریح کرد: به منظور دسترسی اطلاعات هیئتها و ایستگاه های صلواتی، اپلیکیشن و نرم افزار با قابلیت بارگذاری اطلاعات هیاتها و ایستگاه های صلواتی تهیه شده است.

[irp]

وی با تاکید بر تعیین متولی نظافت ایستگاه های صلواتی گفت: تهیه شناسنامه هیاتهای مذهبی و اخذ تاییدیه آنها در خصوص نحوه استقرار و تعیین موقعیت مکانی با هماهنگی ادارات ذیرربط انجام می شود.

افشار گفت: به منظور نظم بخشی هیئتها و دسته های عزاداری، تبلیغات محیطی از طریق تلویزیونهای شهری و فضاهای تبلیغاتی، تهیه لوگو و بارکد شناسایی برای ایستگاه های صلواتی و دسته های عزاداری انجام خواهد شد.

وی افزود: به منظور برقراری انضباط ترافیکی معابر، تهیه تابلوهای ترافیکی دستی و پرتابل ویژه نماینده های هیاتهای مذهبی و  استقرار عوامل امنیتی و امدادی در دستور کار قرار گرفته است.

این گزارش حاکی است در آستانه ماه محرم و ایام سوگواری سالار شهیدان جلسه پیش بینی برنامه های این ماه با حضور شهردار، معاون اجتماعی فرهنگی، شهرداران نواحی و مدیر روابط عمومی منطقه 20 برگزار شد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.