مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

منطقه 20 آماده میزبانی از زائران حرم حضرت عبدالعظیم(ع)

به گزارش انعکاس ری؛ فرهاد افشار با بیان اینکه شهرری  به علت وجود حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) پذیرای خیل عظیمی از شهروندان دیگر مناطق است گفت: عوامل اجرایی و نظارتی مدیریت شهری منطقه ۲۰ همزمان با روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی در آماده باش هستند تا بهترین خدمات به عزاداران حسینی ارائه شود.

افشار افزود: پاکسازی مدام و شبانه روزی، اعمال محدودیت‌های ترافیکی، بهسازی عمرانی و محیطی و همچنین رفع سد معبر‌های احتمالی از مهم‌ترین اقداماتی است که با اولویت فضا‌های پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت حفظ نظافت شهر در این ایام ؛توزيع كيسه هاي تجديدپذير- آموزش به هیئت های عزداراری برای عدم استفاده از ظروف پلاستيكي، استقرار خودروهای ملودي در طول مسير عزاداران- جانمايي مخازن مخصوص پسماند خشك  در بين ايستگاههاي صلواتي و هیئت ها، توزيع كيسه مخصوص پسماند خشك و بروشور اطلاع رسانی را از جمله اقدامات پیش بینی شده برای خدمات رسانی به شهروندان عنوان کرد.

افشار توزیع بسته های فرهنگی و معنوی با موضوعات رفتار علوی، اخلاق عاشورایی و تکالیف شهروندی بین شهروندان، برنامه ریزی برای اجرای سوگواره تعزیه خوانی در سطح محلات را از دیگر اقدامات پیش بینی شده عنوان کرد.

وی با تاکید بر اهمیت نظم دهی و نظارت بر دسته های عزاداری تصریح کرد: به منظور دسترسی اطلاعات هیئتها و ایستگاه های صلواتی، اپلیکیشن و نرم افزار با قابلیت بارگذاری اطلاعات هیاتها و ایستگاه های صلواتی تهیه شده است.

افشار با اشاره به اینکه عزاداری ها به صورت خودجوش انجام می شود گفت: به منظور مشارکت شهروندان در ایجاد انضباط ترافیکی و موضوعات خدمات شهری کمپین خادمین افتخاری با همکاری شهرداری نواحی و حسینیه و تکایا راه اندازی شده است.

شهردار منطقه ۲۰ به آمادگی مدیریت شهری برای برپایی نماز ظهر عاشورا نیز اشاره کرد و گفت: اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محدوده حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برای تردد آسان هیئات و عزاداران به این حرم شریف از دیگر اولویت‌های مدیریت شهری در این ایام است که با مشارکت پلیس راهور انجام خواهد شد.

 

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.