مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

ری‌شهری: زمینه حضور حداکثری در مراسم اربعین فراهم شود

آیت‌الله محمد محمدی ری شهری روز دوشنبه در جلسه برنامه‌ریزی پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی(ع) در شهرری اظهارداشت: موضوع پیاده‌روی اربعین با حضور حداکثری مسلمانان، پیام‌های زیادی از مکتب اهل بیت(ع) برای جهانیان دربردارد.

وی با بیان اینکه دشمنان سرمایه‌گذاری‌های زیادی در حوزه‌های مختلف برای خلوت کردن مراسم معنوی پیاده‌روی اربعین انجام می‌شود، عنوان کرد: پیاده‌روی عظیم اربعین علاوه بر رساندن پیام امامان معصوم(ع) به مردم حال حاضر جهان، زمینه ظهور حضرت مهدی(عج) را نیز فراهم می‌کند.

ری شهری ادامه داد: حرکت بزرگ پیاده‌روی اربعین پیام و فرهنگ مکتب اهل بیت(ع) را در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به مردم جهان معرفی و تبیین می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بیان حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه «هزار حسنه برای کسی که پیاده به زیارت سیدالشهدا(ع) می‌رود، نوشته می‌شود»، افزود: پیاده‌روی در اربعین در حقیقت ادامه دادن مکتب عاشوراست.

وی یادآور شد: اگر به درستی پیام و فرهنگ اهل بیت(ع) به جهانیان منتقل شود و مردم کشورهای مختلف زیبایی سخنان امامان معصوم را درک کنند، تمام افراد به این راه و روش علاقه‌مند خواهند شد.

ری شهری با تاکید بر اینکه سخنان امام حسین(ع) از زمان حرکت از مکه تا روز عاشورا باید به شکل درست به مردم منتقل شود، ابراز کرد: گروه‌های مقاومت در کشورهای مختلف از جمله یمن، لبنان، فلسطین، عراق و سایر کشورها با الگو برداری از پیام عاشورا که نباید در مقابل زورگویان کوتاه آمد، امروزه به پیروزی‌های چشمگیری دست یافته‌اند.

وی ادامه داد: گروه‌های مقاومت به هیچ عنوان به دنبال پیروزی مادی نیستند بلکه این مجاهدان‌ فی‌سبیل‌الله به تاسی از اباعبدالله(ع) به دنبال ادای تکلیف و دین خود هستند، اینگونه تفکر رمز پیروزی جبهه مقاومت است.

وی در ادامه به پیاده روی جاماندگان اربعین از میدان امام حسین(ع) تا حرم عبدالعظیم(ع) اشاره کرد و گفت: شهروندان تهرانی با هر نوع نگاه و گرایش در روز اربعین حسینی با رعایت تمام مسائل شرعی اقدام به پیاده روی می کنند که این موضوع در نوع خود بینظیر است، فرهنگ اهل بیت(ع) زمینه ساز اتحاد مردم است.

تولیت آستان مقدس حرم عبدالعظیم (ع) در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت برنامه‌ریزی دقیق برای مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین اشاره و تاکید کرد: تمامی مسئولان باید با هماهنگی کامل به دنبال خدمات رسانی مطلوب به زائران امام حسین(ع) باشند.

وی ادامه داد: نماز جماعت روز اربعین حسینی باید در صحن حرم عبدالعظیم(ع) و خیابان‌های منتهی به حرم با حضور حداکثری مردم با شکوه برگزار شود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.