مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

ایمنی و امنیت شهروندان در حوادث مرهون آتش نشانان است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انعکاس ری  فرهاد افشار با همراهی مدیران ارشد شهرداری منطقه 20 به منظور تقدیر از خدمات شبانه روزی آتش نشانان خدوم و فداکار ضمن حضور در ایستگاه شماره 14 آتش نشانی با مدیر و پرسنل این مرکز دیدار کردند.

افشار ضمن تبریک روز آتش نشان گفت: روحیه فداکاری و تعلق خاطر به شغل خود در آتش نشانان همواره بارز بوده است و افزایش امنیت موجب افزایش حس تعلق شهروندان به محل زندگی، شهر و نظام می شود که آتش نشانان در تحقق این مهم نقش مهمی دارند.

وی مسئولیت پذیری، شجاعت و ایثار را از ویژگی های خاص آتش نشانان برشمرد و گفت: شغل آتش نشانی کار پرریسک و ویژه ای است و ایمنی و امنیت هموطنان به ویژه در مواقع بحرانی و بروز حوادث مدیون زحمات بی منت آتش نشانان است.

وی حداقل رساندن خطرات احتمالی برای آتش نشانان در عملیات محوله را از ضروریات این شغل عنوان کرد و افزود: وجود کاستی ها در ادوات و امکانات موجب بروز برخی حوادث غیرقابل پیش بینی می شود و موجب می شود آتش نشانان از جان خود مایه بگذارند تا عملیات محوله به نحو احسن انجام شود.

افشار ضمن ابراز امیدواری از اینکه در آینده نزدیک با مدیریت شایسته مدیران سازمان آتش نشانی ریسک آسیب ها به حداقل برسد گفت: در بحث مدیریت شهری، برنامه ریزی برای اسکان جمعیت و توجه به سرانه های خدمات شهری و بلوکهای مسکونی مورد توجه بوده و ایمنی و امنیت از جمله عوامل مورد توجه در این زمینه است.

وی با اشاره به اهمیت بحث فرهنگ شهروندی گفت: پیشگیری قطعاً در کاهش اتفاقات و آسیب های جانی و مالی بسیار موثر است و می توان از پتانسیل سرای محلات به عنوان فضاهای کالبدی و تامین کننده بستر اجتماعی در شهر برای خدمت رسانی به شهروندان استفاده نماییم.

وی اظهار داشت: امید است با تعامل شهرداری و آتش نشانی در بحث آموزش و ارتقاء سواد ایمنی که لازمه پیشگیری است اقدامات موثری انجام شود و جایگاه شهروندی که هدف فعالیتهای اجتماعی است محقق شود.

وی با اشاره به اهمیت بحث آموزش گروه های هدف و طرح موضوعات مورد نیاز در بحث ایمنی و اصول آتش نشانی، برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه بانوان خانه دار را به عنوان افراد تاثیر گذار جامعه مهم برشمرد.

افشار تاکید کرد: آشنایی با مولفه های ایمنی در سازه ها و رعایت مسائل ایمنی و آتش نشانی در ساختمانها مهم است و ارتقاء آگاهی شهروندان و مطالبه گری آنان در این زمینه از وظایف شهرداری است.

شهردار منطقه 20 در ادامه گفت: امید است در رعایت مسائل ایمنی و آگاهی بخشی شهروندان، تکالیف محوله برای حفظ جان و مال شهروندان به بهترین نحو انجام شود و ضمن کاهش آمار آسیب ها، استاندارهای ایمنی در شهر ارتقاء یابد.

در ادامه نیز شهردار منطقه 20 ضمن بازدید از نمایشگاه ترویج ایمنی و خدمات آموزشی ایستگاه های آتش نشانی در محوطه داخلی این ایستگاه با تعدادی از دانش آموزان بازدید کننده گفتگو کرد.

در پایان این بازدید به مناسبت گرامیداشت روز آتش نشان با اهداء شاخه های گل، از آتش نشانان منطقه 7 آتش نشانی قدردانی شد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه