مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۲۴۰ دانش‌آموز منتخب قرآنی استان تهران تجلیل شدند

این همایش و افتتاحیه بیست و هشتمین دوره مسابقه درس‌هایی از قرآن با حضور حجت الاسلام محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور، حجت الاسلام محمد موحدی نژاد مدیر موسسه ترویج فرهنگ قرآن، محمدرضا مسیب زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش برگزار و از دانش آموزان منتخب بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآنی تجلیل شد.

در بیست و هفتمین دوره مسابقات درس‌هایی از قرآن ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در قالب ۲۹ هزار مدرسه از سراسر کشور شرکت کرده بودند که از این میان ۳۲۵ هزار نفر از مدارس استان تهران بودند که امروز از ۲۴۰ نفر از آنان تجلیل شدند.

رییس ستاد اقامه نماز کشور در این آیین معنوی با بیان اینکه خدا به عنوان آفریننده انسان بهترین روش و سبک زندگی را از طریق قرآن و عترت در اختیار ما قرار داده است، افزود: قوانین الهی به دلیل اینکه به فطرت انسان‌ها نزدیک هستند، هرگز کهنه نمی‌شود.

حجت الاسلام قرائتی اظهارداشت: قوانینی که انسان‌ها بر اساس تجربه و عقل محدود بشری برای جوامع خود وضع کرده‌اند مشکلات فراوانی دارند که بر همین اساس بارها قوانین دستخوش تغییر و تحول می‌شوند ولی آنگونه که شاهد هستیم، قوانین اسلام و قرآن همیشه ثابت و به روز هستند.

وی با اشاره به اینکه بهترین روش حکومت را اسلام برای بشریت معرفی کرده است، افزود: حکوت معصوم بر مردم و در زمان غیب ولی فقیه به دلیل اینکه فرد حاکم باید عادل باشد و کافر، مفسد و جاهل نباشد، بهترین نوع حکومت است.

قرائتی یادآور شد: امروز جمهوری اسلامی ایران به لطف حکومت اسلامی و ولی فقیه عادل از بهترین نوع حکومت‌ها است که باید کشورهای اسلامی از آن الگوبرداری کنند.

وی با بیان اینکه امروز عربستان نمونه کامل یک حکومت جانشینی است ابراز کرد: اگر سران این کشور کمی غیرت امام خمینی(ره) را داشتند، هرگز به آمریکایی ها که رییس جمهورش بارها گفته که «عربستان گاو شیرده است و باید آن را دوشید» را به کشور خود راه نمی‌دادند.

قرائتی ادامه داد: امروز سران آل سعود باید بدانند که آمریکا به بهانه‌های مختلف به دنبال نفت و دلارهایشان است و به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست.

وی در ادامه به برخی مشکلات دروس آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: در سرفصل‌های دروس آموزش و پرورش باید تجدیدنظر جدی صورت بگیرد، مسئولان این وزارت خانه باید دروس کاربردی را جایگزین بسیاری از دروس نظری و غیرکاربردی کنند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه