مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

تفاهم‌نامه گسترش و توسعه خط 6 مترو در منطقه ۲۰ منعقد شد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری؛ در نشست خبری فرهاد افشار شهردار منطقه 20 با اصحاب رسانه که با حضور مدیر عامل شرکت راه‌ آهن شهری تهران و حومه (مترو) و حسن خلیلی آبادی عضو شورای شهر تهران، ری و شمیرانات و مدیران ارشد این منطقه برگزار شد، تفاهم‌ نامه همکاری بین شهرداری منطقه ۲۰ با شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در راستای گسترش و توسعه خط 6 مترو در منطقه 20 حدفاصل دولت آباد شهرری تا ضلع شرقی حرم عبدالعظیم (ع) منعقد شد.

افشار با بیان اینکه احداث خط 6 مترو تاثیر بسزائی در توسعه ری دارد و می تواند موتور محرک توسعه ای این منطقه باشد، اظهار داشت: ساخت و توسعه‌ بخش جنوبی خط ۶ متروی تهران به طول ۶ کیلومتر و ایستگاه های دولت‌آباد، صفائیه، شهید غیوری، میدان حرم و  حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) را شامل می شود که در حال حاضر 9/2 کیلومتر آن حفاری شده است.

افشار تصریح کرد: رقم زیادی قرار نیست به مترو کمک شود اما این مقدار می‌تواند به عنوان کاتالیزور عمل ‌کند.

شهردار این منطقه با اشاره به اینکه یکی از خطوط مطرح در طرح توسعه جامع مترو، خط ۶ مترو تهران است، گفت: از سال گذشته تا امروز ۵۰ درصد از توسعه این خط در ضلع جنوبی انجام شده و یکی از علل اصلی تأخیر در تکمیل خط، محدودیت منابع مالی است.

علی امام مدیر عامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) نیز در این جلسه گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه، شهرداری منطقه ۲۰ برای سرعت بخشیدن به احداث ۶ کیلومتر پایانی خط ۶ مترو موظف شده است که ۱۰۰ میلیارد تومان از املاک در اختیار این شهرداری را به مترو تهران واگذار کند.

امام با بیان اینکه طرح اولیه خط ۶ مترو تهران از منطقه کوهسار در شمال غرب تا محله دولت آباد در جنوب شرق تهران به طول ۳۲ کیلومتر بود، اظهار داشت: پس از احداث این خط بر اساس توافق صورت گرفته مقرر شد تا ۶ کیلومتر دیگر با چهار ایستگاه اضافه شود و تا ضلع جنوب شرقی حرم عبدالعظیم (ع) ادامه یابد.

مدیر عامل شرکت راه‌ آهن شهری تهران و حومه (مترو) ادامه داد: هم اکنون سه کیلومتر از حفاری بخش جنوبی خط 6 مترو تهران توسط دستگاه حفاری (TBM) انجام شده و سه کیلومتر دیگر مانده است که برای تصریح کار و تامین بودجه، تفاهم نامه امضا شد.

امام با بیان اینکه بودجه شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) در سال جاری ۲ هزار میلیارد تومان اعلام شده است، عنوان کرد: یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان این بودجه به صورت نقدی و ۶۰۰ میلیارد آن به صورت غیر نقدی از محل املاک در اختیار شهرداری تهران تامین می شود.

وی تصریح کرد: هزینه ساخت مترو به دلایل فنی و احداث تونل در کل دنیا بیش از سایر مدهای حمل و نقلی است که در این زمینه باید شهرداران و شوراهای اسلامی شهرها به کمک مترو بیایند.

امام با اشاره به اینکه اتصال خط ۶ مترو به خط یک آن در شهرری از مهمترین تاکیدات مدیریت شهری تهران است، ابراز کرد: با ایجاد یک رینگ ریلی در جنوب پایتخت شاهد تحولی بزرگی حمل و نقل در این منطقه خواهیم شد و براساس مطالعات انجام شده در آینده خط 6 و یک مترو به ایستگاه راه آهن بین شهری نیز در شهرری متصل خواهد شد و یک قاب حمل و نقلی مناسب برای جنوب تهران تشکیل می شود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) در ادامه به مشکلات توسعه خط ۶ مترو تهران اشاره کرد و افزود: اتصال ایستگاه دولت آباد به ضلع شرقی حرم عبدالعظیم(ع) مشکلات فنی زیادی از جمله عبور از ۲ گسل جنوب تهران که هم اکنون دستگاه حفاری ((TBM از اولین گسل عبور کرده و ۴۰۰ متر دیگر به گسل دوم برخورد خواهد کرد، مواجه است.

امام ادامه داد: خط 6 مترو در بخش جنوبی از زیر مناطق مسکونی و خانه‌ها عبور می کند که برای ایمنی ساکنان آن از دستگاه‌های دقیق ابزار نگاری استفاده شده و در بخش خیابان غیوری نیز به دلیل سست بودن زمین چند سانتی متر خیابان نشست داشته که هم اکنون با تمهیدات لازم مشکلات رفع شده است.

وی در خصوص کم شدن دبی آب چشمه علی نیز یادآور شد: آب این چشمه تاریخی به طور کامل قطع نشده است، بلکه در برخی فصول و زمان‌ها کم شده است، هم اکنون به دلیل اینکه دستگاه حفار مترو (TBM) از سفره آب چشمه علی عبور کرده به مرور دبی آن بالا افزایش خواهد یافت.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه