مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

نمایشگاه دستاوردهای روستایی ری گشایش یافت

این نمایشگاه با ۴۰ غرفه از تولیدات متنوع صنایع دستی و محصولات کشاورزی و باغی روستاییان جنوب پایتخت به مناسبت روز ملی روستا و عشایر از ۱۵ مهر ماه به مدت سه روز برپا شده است.

احمد اسماعیلی راد سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری، حجت نظری، حسن خلیل آبادی و ناهید خدا کرمی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران از جمله مسئولانی بودند که در آیین گشایش نمایشگاه دستاوردهای روستاییان شهرستان ری حضور داشتند.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: ظرفیت تولیدات صنایع دستی، محصولات کشاورزی و دامداری این شهرستان بسیار بالاتر از این است که بتوان در قالب یک نمایشگاه ۴۰ غرفه‌ای به نمایش گذاشت.

احمد اسماعیلی راد با اشاره به اینکه روستاهای ری به دلیل مجاورت با کلان‌شهر تهران دارای جمعیت بالایی هستند، افزود: روستاها نباید به محل‌ خوابگاهی برای نیروهای شهری تبدیل شود، بلکه باید در عین اینکه مدنیت شهری و ساخت و ساز مطابق اصول شهرسازی در آنها رعایت شود، تولیدات کشاورزی و دامداری نیز داشته باشند.

وی اضافه کرد: دهیاران به عنوان نمایندگان مردم روستاها موظف‌اند ۸۰ درصد از منابعی که دولت از محل ارزش افزوده در اختیارشان قرار می دهد را در امور عمرانی روستا از جمله ساخت کتابخانه، فضای سبز، مبلمان شهری هزینه کنند و از ۲۰ درصد باقیمانده نیز در جهت ایجاد واحدهای تولیدی کوچک برای اشتغال روستاییان استفاده کنند.

اسماعیلی راد با بیان اینکه بسیاری از تولیدات خانگی روستاییان شهرستان ری توان رقابت با بسیاری از برندهای مطرح کشور را دارند، تاکید کرد: دهیاران و بخشداران باید در جهت اخذ مجوز، شناسنامه دار کردن و ساخت شاخصه برای محصولات کشاوزان، صنایع دستی و دامی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی یادآور شد: نقاط قوت و ضعف تمامی روستاهای شهرستان ری به زودی احصا خواهد شد و هر روستا بر اساس تولیدات کشاورزی، قدمت تاریخی و آثار باستانی، محصولات دامی و صنایع دستی طبقه بندی و برنامه ریزی می‌شود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.