مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

استاندار: وضعیت بیمارستان‌های روانی استان تهران مطلوب نیست

انوشیروان محسنی بندپی روز دوشنبه در بازدید از مرکز روانپزشکی رازی در شهرری اظهار داشت: برای بهتر شدن شرایط بیمارستان‌های روانی در وهله اول باید مشکلات کارکنان این مراکز درمانی که جزو مشاغل سخت محسوب می‌شوند، مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شاخص‌های درمانی در استان تهران با میانگین کشوری فاصله زیادی دارد، عنوان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در استانداری تهران طی چند ماه اخیر شاهد تحول مثبتی در مراکز درمانی استان تهران خواهیم بود.

محسنی بندپی افزود: مشکلات تمامی مراکز درمانی و بیمارستان‌های روانپزشکی احصا شده و به زودی به تمامی این مشکلات خواهیم پرداخت تا در این حوزه نیز شاهد تحولات مثبت باشیم.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار وزارت بهداشت جمعیت زیادی در کشور ما از اختلات روانی رنج می‌برند، یادآور شد: برای اینکه کاری ماندگار در حوزه بیمارستان‌های روانپزشکی، روان پزشکان و پرسنل در استان تهران انجام دهیم نیازمند طرح مشکلات این مراکز درمانی در مجلس شورای اسلامی هستیم.

استاندار تهران اضافه کرد: متاسفانه طی سال‌های اخیر بوجه سالیانه مراکز روان درمانی از سوی دولت و مجلس کاهش پیدا کرده که باید در این زمینه بودجه‌ای ویژه برای این بیمارستان‌ها در نظر گرفته شود.

وی در ادامه به ظرفیت موجود در مرکز روانپزشکی رازی واقع در شهرری اشاره کرد و افزود: وسعت موجود در بیمارستان رازی و پذیرش یکهزار و ۴۰۰ بیمار روانی این ظرفیت را دارد که به یک مجتمع بیمارستانی تبدیل شود.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری نیز در ادامه گفت: مشکلات مرکز روانپزشکی رازی با ظرفیت یکهزار و ۴۰۰ بیمار روانی باید فراتر از شهرستان دیده شود و از طرف استانداری تهران به این مرکز توجه ویژه صورت گیرد.

احمد اسماعیلی راد با بیان اینکه هم اکنون یکهزار و ۱۰۰ نیروی رسمی در بیمارستان روانی رازی مشغول به کار هستند، اظهار داشت: علاوه بر این نیروها در حدود یکهزار نیروی حق الزحمه نیز در این بیمارستان مشغول به کار هستند که باید سختی کار آنان لحاظ شود.

وی درباره بهسازی این مرکز روانپزشکی نیز گفت: اقدامات اولیه برای بهسازی این مرکز که بیش از ۱۰۰ سال از عمر آن می گذرد، انجام شده ولی این اقدامات به روز نیست و نیازمند تدابیر ویژه است.

استاندار تهران روز دوشنبه به همراه فرماندار ویژه شهرستان ری و جمعی از مسئولان از مرکز روانپزشکی رازی بازدید کردند.

رازی بزرگ‌ترین مرکز روانپزشکی خاورمیانه دارای ۲۵ بخش و ۳۶ ساختمان و یکهزار و ۳۷۵ تخت مصوب و یکهزار و ۱۷۵ تخت فعال در شهرری واقع است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.