مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری ری ۱۶ درصد افزایش یافت

حمیدرضا داداشی اظهارداشت: 2 هزار و ۵۸۱ نفر در نیمه نخست سالجاری مقرری بیمه بیکاری دریافت کردند، این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل ۲ هزار و ۱۷۹ نفر بیمه بیکاری دریافت می‌کردند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این تعداد از مقرری بگیران، پرونده یکهزار و ۷۶۹ نفر از افراد بیکار این شهرستان نیز در دست بررسی است و در صورت تکمیل مدارک و نداشتن منع قانونی به مقرری بگیران افزوده می‌شوند.

داداشی ادامه داد: ۹۳ نفر از بیکاران شهرستان ری از ابتدای سالجاری تاکنون شاغل شدند و ۱۵۹ نفر نیز به مراکز فنی و حرفه ای جهت حرفه آموزی معرفی شدند که از این میزان ۱۴ نفر پس از حرفه آموزی وارد بازار کار شدند.

وی در خصوص نحوه پرداخت بیمه بیکاری افزود: فرد بیکار طی ۳۰ روز از تاریخ بیکاری شرایط خود را به واحدهای کار و امور اجتماعی اعلام و آمادگی خود را برای اشتغال به کار تخصصی و یا مشابه آن را بیان کند.

داداشی تصریح کرد: افرادی که بین ۶ تا ۲۴ ماه سابقه پرداخت بیمه داشته باشند در صورت مجرد بودن تا ۶ ماه و متاهل بودن تا ۲۴ ماه مقرری بیکاری دریافت می کنند.

وی یادآور شد: مقرری بگیران بیمه بیکاری موظف هستند در کلاس های فنی و حرفه ای اداره کار شرکت و همچنین در تاریخ های مقرر جهت حضور و غیاب حداقل هفته ای یکبار به اداره کار معرفی شوند.

شهرستان ری با برخورداری از ۵۶ اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و ۱۰ هزار واحد صنعتی و صنفی از جمله شهرک صنعتی شمس آباد، کارخانه سیمان و کارگاه های تولیدی و خدماتی اعم از سنگ بری، شیشه و سفال، آجرپزی، کارگاه قالیبافی و قالیشویی، کشتارگاه دام و طیور به عنوان قطب کار و تولید در پهنه جنوب تهران مطرح است.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) در حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد و در جنوب تهران واقع شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه