مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

دانشگاه یادگار امام با همکاری کلن آلمان مدرک دوگانه صادر می‌کند

رییس دانشگاه آزاد یادگار امام خمینی(ره) شهرری اظهارداشت: در سفر ۱۰ روزه هیات دانشگاه آزاد به کشور آلمان تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه یادگار و صنعتی کلن آلمان منعقد شد.

وی تصریح کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شد تا دانشگاه یادگار شهرری در رشته‌های کاردانی حرفه‌ای، کارشناسی حرفه‌ای، کارشناسی ارشد حرفه‌ای و دکتری حرفه‌ای دانشجو  جذب کند و مدرک دوگانه با دانشگاه صنعتی کلن آلمان صادر می‌کند.

قاضی مغربی عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) در این تفاهم‌نامه متعهد شد تا دانشجویان را با استانداردهای کشور آلمان در مقطع کاردانی رشته‌های ماشین آلات کشاورزی، ماشین آلات راه سازی، برق، الکترونیک، قدرت و آی تی آموزش دهد و برای دانشجو بدون سفر به کشور آلمان دو مدرک مشترک ایرانی و آلمانی صادر کند.

وی افزود: دوره تحصیلی برخی از رشته‌ها در ایران، آلمان و برخی از رشته‌ها نیز به صورت مشترک در هر دو دانشگاه برگزار می‌شود و دوره‌هایی که در ایران برگزار می‌شود تحت استانداردهای دانشگاه صنعتی کلن و توسط برخی از اساتید این دانشگاه آموزش داده می‌شود.

رییس دانشگاه آزاد شهرری ادامه داد: برخی از اساتید این دانشگاه نیز برای آموزش و کسب تجربه به دانشگاه کلن اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: دانشجویان پس از اتمام دوران تحصیل 2 مدرک تحصیلی جدا از دو دانشگاه دریافت می‌کنند.

قاضی مغربی افزود: دانشگاه صنعتی کلن آلمان نیز در این قرارداد متعهد شد برای دانشجویان ایرانی که ۲ سال و نیم در رشته‌های مورد نیاز درس خوانده و موفق به دریافت مدرک مشترک شده‌اند، شرایطی برای اعزام آنان برای مدت ۶ ماه به کشور آلمان فراهم سازند تا دانشجو در کارخانه‌های آنجا کار و حقوق دریافت کنند.

وی بیان کرد: همچنین مقرر شد تا یک موسسه زبان آلمانی در ایران زیر نظر دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری برای تدریس زبان آلمانی راه‌اندازی شود.

این تفاهم نامه با حضور بیژن رنجبر قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، علیرضا شیخ عطار معاون امور بین الملل و سعید قاضی مغربی رئیس واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری با پرفسور آلفرد اولریش رییس دانشگاه کلن آلمان امضا شد.

دانشگاه آزاد یادگار امام(ره) دارای ۲۸ هزار دانشجو در ۱۸۳ گرایش در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در هفت دانشکده مصوب است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه