مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب
امام جمعه شهرری

تاکيد امام جمعه شهرري بر حل مشکلات نخبگان کشور

حجت الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی در خطبه‌های نماز جمعه شهرری در مصلاي حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسني(ع) با بيان اينکه نخبگان سرمایه‌های عظیم در رشد و توسعه کشور محسوب می‌شوند، افزود: دستگاه‌های دولتی باید برای نخبگان که موجب رشد، تعالی و بی نیازی کشور به بیگانگان می‌شوند، خدمات ویژه‌ای ارائه دهند.

وی با اشاره به گلایه یکی از نخبگان در دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه دستاوردهای نخبگان کشور درباره مدت زمان بالای ثبت اختراع، گفت: نخبگانی که همه وقت خود را برای اختراع و توسعه علمی کشور هزینه می‌کنند نباید برای ثبت اختراع و اثر خود در ادارات دولتی گرفتار مشکلات شوند.

شاهچراغی با تاکيد بر اینکه رهبر معظم انقلاب نگاه ویژه‌ای به نخبگان جوان کشور دارند،افزود: به فرموده مقام معظم رهبري همه مسئولان موظفند براي رفع مشکلات این قشر فرهیخته کشور اقدام کنند.

شاهچراغی با اشاره به دستاوردهاي چشمگير نخبگان کشور در زمینه‌های نانو تکنولوژی، علوم پزشکی و هسته‌ای، گفت: فضا باید برای توسعه علمی و تلاش متخصصان داخلی، بهتر از گذشته فراهم شود.

خطيب جمعه شهرری همچنين با اشاره به حضور گسترده عاشقان اباعبدالله(ع) در مراسم پیاده روی اربعین،گفت: امام حسین(ع) بزرگترین عامل نزدیکی دل‌های شیعیان وادیان به یکدیگر است و این حرکت بزرگ زمینه ظهور حضرت مهدی(عج) را فراهم خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمله ترکیه به منطقه کرد نشین شمال سوریه، اظهار داشت: سياست هاي غلط آمريکا و رژيم صهيونيستي در منطقه عامل اصلی این گونه حملات است و اميدواريم سران ترکیه با گوش دادن به توصیه‌های ایران دست از حملات خود بردارند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.