مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۲ هکتار زمین برای ساخت بیمارستان در حسن‌آباد ری وقف شد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری، حجت‌الاسلام مرتضی صادقی در این‌باره اظهار داشت: خیر نیکوکار «علی بهواد» سند شش دانگ زمین ۲ هکتاری خود را به نام اداره اوقاف و امور خیریه ثبت کرد تا گام بلندی در جهت ساخت بیمارستان در این بخش محروم و جنوبی پایتخت برداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون این هفتمین مورد وقف شده در شهرستان ری است، افزود: خوشبختانه مردم جنوب پایتخت با تمام مشکلات اقتصادی که دارند هنوز هم سنت حسنه وقف را در میان خود حفظ کرده‌اند و اموال خود را برای امور عام المنفعه وقف می‌کنند.

صادقی اضافه کرد: خیرین شهرستان ری از ابتدای سالجاری تاکنون یک واحد آپارتمان مسکونی ۷۶ متری به نیت تامین هزینه‌های جاری و فرهنگی مسجد حجت ابن الحسن(عج)، سه دانگ از یک مغازه در خیابان شهید رجایی به نیت امام زمان(عج) وقف امور خیریه کرده‌اند.

وی یادآور شد: علاوه بر این امسال ۲ واحد آپارتمان ۴۴ و ۹۸ متری به نیت اجرای مراسمات مذهبی به ارزش تقریبی ۹ میلیارد ریال، ۴۰۰ متر زمین وقف حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) در امین‌آباد و ۳ دانگ دیگر از مغازه‌ای در شهرری به نیت خیرات در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری به ثبت رسانده‌اند.

صادقی در پایان نیازهای روز جامعه را دارو، درمان و ازدواج جوانان دانست و تصریح کرد: وقف یکی از بهترین امور است که دین مبین اسلام برای حل مشکلات روزمره مردم و محرومیت زدایی به ارمغان آورده است، از همین رو موقوفات باید در حل مسائل بهداشتی اجتماعی و فرهنگی صرف شود.

اداره اوقاف شهرستان ری ۴۸۵ موقوفه با ۱۰ هزار و ۳۴۸ رقبات (املاک و مستغلات موقوفه ها) دارد که درآمدهای حاصل از آنها براساس نیت‌های افراد وقف کننده صرف امور عام المنفه می‌شود.

شهرستان ری با جمعیت در حدود یک میلیون نفر با پنج بخش مرکزی، فشافویه، قلعه نو، خاوران و کهریزک در جنوب استان تهران واقع شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه