مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

خلیل آبادی :ری باید شورای شهر مستقل داشته باشد

حسن خلیل آبادی با حضور در جمع خبرنگاران در مورد ارائه طرح جدایی ری از تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جدا شدن حق قانونی و شهروندی مردم ری است گفت: طبق اصل ۱۰۰ قانون اساسی باید در همه شهرها و روستاهای کشور شورای شهر تشکیل شود.

وی با بیان اینکه حتی روستاهای کم جمعیت  نیز شورا دارند اما برایم جالب است که چرا شهرری بی شورا مانده است؟ گفت: شهرری اگر شهر است، باید شورای مستقل داشته باشد و این درست نیست که ری،  پیوست تهران شده است و این خلاف قانونی اساسی است و از شورای نگهبان  نیز تعجب می کنم که چرا با این موضوع مخالفت نمی کند؟ چراکه طبق  اصل ۱۰۰  همه شهرها، روستاها و بخش‌ها باید شورای شهر داشته باشند.

خلیل آبادی با بیان اینکه اگر اعضا شورا در ری زندگی کرده و حتی یک روز از زندگی خود را در ری می‌گذراندند با توجه به اجحاف‌هایی که از طریق شهرداری به ری شده هیچ مخالفتی با این جدایی  نمی‌کردند، افزود: روازنه ۹۰۰۰ تن زباله به شهرری می آید و  دفن اموات، نگهداری  زندانی‌ها، فعالیت کارخانه‌ها و… مشکلاتی را برای ری ایجاد کرده است که از چشم مسئولان دور مانده است.

وی با بیا اینکه شهرری فرمانداری ویژه جدا دارد و حتی شهرهای اطراف آن همچون کهریزک، قیام دشت و… شورای شهر جدا دارد الا شهرری که مشخص نیست چرا شورای مستقل ندارد 

گفت: طرح جدایی ری از تهران  با ۳۶ امضا در کمیسیون شوراها دنبال می شود و از نمایندگان انتظار داریم حق قانونی مردم ری را به آنها برگرداند.

خلیل آبادی در پاسخ به این سوال که این موضوع در گذشته نیز مطرح شد اما راه به جایی نبرد تاکید کرد: در زمان احمدی نژاد این موضوع مطرح شد  و متاسفانه دعوای احمدی نژاد و قالیباف سبب شد که تبصره‌ای  ذیل ماده ۱۲ قانون شوراها مبنی بر اینکه در تهران، ری و تجریش یک شورا تشکیل شود، اضافه شد و اگر این دعوا بین قالیباف و احمدی نژاد نبود حق مردم شهرری  تضعیف نمی شد چراکه از سال ۹۲ شورای شهر مشترکی ایجاد شد و قبل از آن ری به صورت جداگانه ادراه می شد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه