مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۲۰۰ واحد آلاینده منابع آب در ری اخطاریه زیست محیطی دریافت کردند

 زهره عبادتی با تاکید بر اینکه واحدهای آلاینده منابع آب باید تصفیه‌خانه استاندارد داشته باشند، اظهارداشت: سنگشویی‌ها، دامداری‌ها، کشتارگاه‌ها و واحدهای بازیافت پلاستیک، اصلی‌ترین واحدهای آلاینده منابع آب در جنوب پایتخت محسوب می‌شوند.

وی تصریح کرد: طی بازدید کارشناسان اداره محیط زیست از یک واحد آلاینده کارواش در کهریزک به دلیل دفع غیر بهداشتی فاضلاب و آلودگی آب‌های زیرزمینی پرونده این واحد به مراجع قضایی معرفی و محکوم به پرداخت جریمه نقدی و ۶ ماه حبس تعزیری شد.

عبادتی افزود: واحدهای صنعتی که موجب آلودگی منابع آب زیر زمینی و سطحی می‌شوند، باید در کنار تولیداتشان به فکر محیط زیست نیز باشند تا شاهد توسعه پایدار در سطح شهرستان ری باشیم.

رییس اداره حفاظت محیط زیست ری ادامه داد: پرونده  واحدهای آلاینده منابع آب در حال حاضر در مراجع قضائی رسیدگی می‌شود، واحدهای تولیدی پس از صدور اخطاریه اگر در جهت رفع آلایندگی اقدامی انجام ندهند بر اساس قانون یک صدم فروش سالیانه خود برای جبران خسارت‌های زیست محیطی به خزانه دولت واریز کنند.

وی احداث تصفیه‌خانه را از اولویت‌های زیست محیطی صنایع آلاینده منابع آب جنوب پایتخت عنوان کرد و گفت: احداث تصفیه‌خانه موجب کاهش مصرف آب و استفاده از آن در بخش کشاورزی شده و در بلند مدت موجب کاهش هزینه تولید می‌شود.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی درحدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.