مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

با جدایی ری از تهران مسیر عمرانی شهر ری متوقف می شود

مجید فراهانی،‌ در مورد طرح جدایی ری از تهران که در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است، گفت: در حال حاضر مناطق جنوبی تهران از جمله ری، بیش از میزان درآمدشان از شهرداری  بودجه دریافت می کنند و شهرری به عنوان یک منطقه “بودجه گیرنده” شناخته می‌شود.

وی افزود: در سال جاری درآمد منطقه بیست ۲۰۷ میلیارد تومان بود اما بودجه اختصاص یافته برای هزینه در منطقه ۲۶۲ میلیارد تومان است و نگران هستیم که اگر ری از تهران جدا شود، عملا مسیر بودجه‌های عمرانی آن خصوصا در بخش مترو متوقف شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: اگر ری از تهران جدا شود، پایتخت عملا نمی‌تواند بودجه‌ای به آن اختصاص دهد و شهرری هم با توجه به درآمدش قطعا نمی‌تواند فراتر از پرداخت حقوق و دستمزد و پیگیری امور جاری کار دیگری کند.

فراهانی با تاکید بر اینکه نظر مردم ری در خصوص جدایی از تهران، بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: بسیاری از مناطق جنوبی شهر تهران همچون شهرک رسالت، شهرک‌های حریم مناطق ۱۵ و ۱۸ و… که از تهران جدا شدند، مجددا خواستار الحاق دوباره به تهران هستند.

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایسنا ادامه داد: هرگونه تصمیم‌گیری در مورد ری باید منوط به کسب نظر مردم محلی از طریق برگزاری “پرسمان محلی” با موضوع جدایی ری از تهران باشد تا ببینیم چه تعداد موافق جدایی و چه تعداد مخالف هستند زیرا مدیران شهری تنها دغدغه‌شان پاسخ به مطالبات مردم است و نمایندگان مردم پیش از هرگونه اقدام لازم است خرد جمعی مردم منطقه را احصا و بر اساس آن حرکت کنند.

پی نوشت تحریریه :

عضو محترم شورای شهر تهران باید در نظر داشته باشد در آمد ری تنها از منطقه 20

کنونی تهران نیست ری شهرستانی است که از بسیاری از استانهای کشور بزرگتر است و درآمد آن هم نیز در صورت استقلال بسیار بیشتر از تصورات این عزیزان می شود که می گویند بقاء ری و پیشرفت آن در کنار تهران ماندن است

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.