مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

طرح پایش صنایع نفتی در جنوب پایتخت آغاز شد

زهره عبادتی اظهار داشت: هدف اصلی این طرح بررسی دقیق دودکش‌های این صنایع و تعیین میزان آلایندگی هوای این صنایع در فصول سرد سال است که در پایتخت بخصوص در جنوب آن با پدیده وارونگی هوا مواجه می‌شویم.

وی با بیان اینکه پایش صنایع نفتی موجب نظارت دقیق‌تری به این صنایع در فصول سرد سال می‌شود، ابراز داشت: صنایع نفتی استان تهران یکی از آلاینده‌ترین صنایعی است که اگر به خروجی دودکش‌ها، فاضلاب و پسماندهای آن نظارت دقیقی نشود، اثرات مخربی بر محیط زیست خواهد گذاشت.

عبادتی یادآور شد: خوشبختانه مدیران صنایع نفتی جنوب پایتخت رویکرد خوبی در جهت حفظ محیط زیست دارند و بسیاری از آنان خود احضاری دارند و خروجی دودکش‌هایشان نیز به صورت آنلاین توسط اداره محیط زیست رصد می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه کارخانه سیمان تهران طی مهرماه سال‌جاری با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال سیستم فیلتراسیون استانداردی در دودکش‌های خروجی خود قرار داده است، افزود: هم اکنون مشکل آلودگی هوای بسیاری از روستاهای اطراف کارخانه سیمان تهران حل شده است، خروجی دودکش‌های کارخانه سیمان مانند گذشته گرد و خاک و دود ندارد.

شهرستان ری با برخورداری از ۵۶ اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و همچنین وجود شهرک صنعتی شمس آباد، خاوران، ۱۵ لکه صنعتی، کارخانه سیمان، پالایشگاه نفت تهران و کارگاه های تولیدی و خدماتی از جمله سنگ بری، شیشه و سفال، آجرپزی، کارگاه قالیبافی و قالیشویی، کشتارگاه دام و طیور به عنوان قطب کار و تولید در پهنه جنوب تهران مطرح است که گاهی این واحد های صنعتی مشکلات زیست محیطی عدیده‌ای در حوزه های آلودگی هوا، آب و خاک برای مردم این شهرستان ایجاد می‌کنند.

شهرستان ری با جمعیتی حدود یک میلیون نفر در جنوب تهران واقع شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه