مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

سرانه فضای سبز در منطقه ٢٠ ارتقاء یافت

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛رضا معلم با بيان اين مطلب افزود: سرانه فضای سبز منطقه 20 پیش از این 18.86 مترمربع بوده است که با احداث سه بوستان بانوان، توسکا و خانواده، سرانه فضای سبز به 19.29 مترمربع ارتقاء یافته است.

معلم با بیان اینكه توسعه سرانه فضای سبز در افزایش بهبود محیط زیست شهری نقش مهم و تاثیرگذاری دارد افزود: سرانه فضای سبز منطقه 20 در مقایسه با سرانه فضای سبز شهر تهران که 16.25درصد است بالاتر است.

وی به کمربند سبز حاشیه شهرری اشاره کرد و اظهار داشت: هم اکنون 176 بوستان و 7 هزار و 290 هکتار جنگل در شهرری وجود دارد که این تعداد فضای سبز تأمین کننده نیاز مردم منطقه به شمار می‌رود.

وي در خصوص گونه هاي گياهي موجود در عرصه منطقه نيز گفت: گونه هاي گياهي به كار رفته در عرصه هاي فضاي سبز محدوده شهري و پيراموني منطقه 20 با توجه به شرايط اقليم و محيطي حاكم بر آنها بومي سازي شده و طي 2 سال اخير از گونه هاي مقاوم به كم آبي و شوري خاك نظير آتريپلكس و گز،تاغ، قره داغ استفاده شده است.

معلم ادامه داد : بوستان بانوان با وسعت 5 هکتار با پیشرفت 84 درصد؛ بوستان و شهربازی خانواده با وسعت 3.2هکتار و پیشرفت 91 درصد و بوستان توسکا با مساحت تقریبی 8 هکتار و پیشرفت 93 درصد با هدف توسعه فضاهای سبز شهری این منطقه با كاشت گونه های گياهی متناسب با اقليم منطقه در حال احداث است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.