مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

انتخابات شهردار مدرسه زمینه ساز مشارکت دانش آموزان در فعالیت های اجتماعی است

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری؛ فرهاد افشار در مراسم انتخاب شهرداران مدارس که با حضور عضو شورای شهر و روسای آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرری در مدرسه شهادت گفت: مطالبه گری و آشنائی با حقوق شهروندی و شناخت مسئولیتهای خود در جامعه از نتایج طرح شهردار مدرسه است که می تواند منجر به تحقق یکی از اهداف شهرداری تهران که همان تبدیل شهرنشین به شهروند است شود.

افشار ضمن تبریک به دانش آموزان برای مشارکت در این فعالیت اجتماعی گفت: آشنائی با حقوق و تکالیف شهروندی و مشارکت اجتماعی از جمله اهداف شاخص طرح شهردار مدرسه است که دانش آموزان را به شهروندانی قانونمند تبدیل می کند.

وی افزود: شهرداران مدارس نقش مهمی در راستای اجرای اهداف سازمان شهرداری دارند و به کمک آنها چشم انداز «ری شهر ایرانی اسلامی پیشرو» محقق خواهد شد.

افشار با بیان اینکه در آینده نزدیک با همکاری آموزش و پرورش نواحی یک و دو شهرری طرح استفاده از پتانسیل دانش آموزان برای ارتقاء فرهنگ شهروندی اجرائی خواهد شد، تصریح کرد: امروزه استفاده از ابزارهای متنوع اطلاع رسانی موجب رشد و ارتقاء خلاقیت و نوآوری در نسل جوان شده و نقش مدیران آموزشی در این زمینه موثر است.

وی افزود: تشکیل جلسات با شهرداران مدارس و ارائه آموزش های لازم در خصوص مسئولیت های مدیریتی و برنامه ریزی برای اولویت بندی فعالیتها در مدارس انجام خواهد شد.

حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش در این مراسم گفت: ری شهری با هویت تاریخی و مذهبی است و امید است شما دانش آموزان با تلاش و پیگیری خود برای سازندگی شهر و تحقق شعار« ری شهر ایرانی اسلامی پیشرو» گام بردارید.

بیست و یکمین دوره انتخاب شهرداران مدارس در 20 مدرسه منتخب این منطقه و با مشارکت بیش از 7 هزار دانش آموز انجام شد و در نهایت 212 نفر به عنوان شهردار و معاونین در مدارس منتخب معرفی شدند.

این مراسم با حضور فرهاد افشار شهردار منطقه ۲۰، حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران، یزدان پناه رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ شهرری و روسای ادارات شهرری در مدرسه شهادت محله سیزده آبان ناحیه ۳ منطقه ۲۰ برگزار شد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.