۹۰ درصد خدمات ثبتی شهرستانری الکترونیکی است
رییس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستانری گفت: ۹۰ درصد خدمات این اداره از جمله تشکیل پرونده، استعلام، آمار و خلاصه پرونده با هدف افزایش سرعت رسیدگی و کاهش مراجعه ارباب رجوع الکترونیکی است.
سید مهدی لامعی اظهار داشت: الکترونیکی شدن امور علاوه بر کاهش گردش فیزیکی پروندهها موجب جلوگیری از هرگونه مفقودی، جعل و اختلافات می شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون با اسکن از تمامی پرونده های قدیمی املاک یک آرشیو الکترونیک در اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان ری ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: بانک اطلاعات املاک این اداره منبع غنی از اطلاعات می باشد که در برنامه ریزی های مختلف می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
لامعی افزود: هم اکنون که زیر ساختهای لازم برای خدمات رسانی بهتر به مردم در اداره ثبت اسناد و املاک فراهم شده است شاهد شتاب بخشی در پاسخ به استعلامها و افزایش رضایت مراجعه کنندگان هستیم.
این مسئول در ادامه به ایجاد بانک جامع املاک در شهرستان ری اشاره کرد و افزود: راه اندازی این بانک، علاوه بر حذف دفترنویسی ها در ادارات ثبت و دفاتر اسناد رسمی باعث شد تا هزاران نفر که در دفاتر اسناد رسمی به صورت دستی اسناد را می نوشتند، از این کار فارغ شوند و از طرف دیگر امکان هر گونه جعل در سند و سایر تخلفات گرفته شود. اتلاف کاغذ
لامعی یادآور شد: ایجاد بانک جامع املاک باعث شد تا بسیاری از رفت و آمدهای مردم به دفاتر اسناد رسمی و ادارات ثبت کاهش یابد.
شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران قرار گرفته است.