اختصاص ۸۰۰ جایگاه اسکان برای زائران حرم امام‌خمینی(ره)

خبرگزاری تسنیم: قائم‌مقام معاونت اجتماعی شهرداری منطقه ۲۰ گفت: شهرداری منطقه ۲۰ برای زائرانی که از شهرستان‌های مختلف می‌آیند حدود ۸۰۰ جایگاه در مکان های مختلف به عنوان محل اسکان هماهنگ کرده است.

 درباره برنامه‌های شهرداری منطقه 20 به منظور بزرگداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) اظهار کرد: شهرداری منطقه 20 با همکاری فرمانداری شهرستان ری به مناسبت سالگرد ارتحال امام (ره) جلسات متعددی در زمینه خدماتی و فرهنگی برگزار کرده است.

وی افزود: در حرم حضرت امام پهنه ای است که در اختیار 4 منطقه قرار داده شده و یک پهنه آن در اختیار شهرداری منطقه 20 قرار گرفته است که همه مناطق با هماهنگی‌های صورت گرفته در این پهنه فعالیت های مورد نیاز را انجام می‌دهند.

قائم مقام معاونت اجتماعی شهرداری منطقه 20 عنوان کرد: 14 سرای محله داریم که همه آنها در محدوده شهرداری منطقه 20 غرفه هایی را برپا می‌کنند به این طریق محصولات فرهنگی ما در حرم حضرت امام پخش می‌شود.

وی تصریح کرد: به  اداره معاونت اجتماعی شهرداری منطقه 20 و اداره سلامت نیز غرفه ای تعلق گرفته تا از زائران تست سلامت به عمل آورده و در این زمینه خدمات لازم را به آنها بدهند.

معبودی گفت: اداره آموزش شهروندی نیز با برپایی غرفه‌ای مجزا  به افراد و زائرانی که از شهرستانهای مختلف آمده اند از نظر سلامتی آموزش می دهند.

وی اظهار کرد: افرادی هم از اداره مطالعات می آیند که از نظر تحقیقات و کارهای پژوهشی مواردی را رصد می کنند تا اگر نواقصی بود مرتفع شود.

قائم مقام معاونت اجتماعی شهرداری منطقه 20 اظهار کرد: برخی از محصولات فرهنگی درزمینه آموزش شهروندی در قالب مسابقات و نقاشی کودکان انجام می شود که به برندگان جوایزی داده می شود که محتوای محصولات فرهنگی بیشتر درباره شناخت شخصیت حضرت امام است.

وی افزود: در این باره روحانیون در جایگاههای مشخصی مستقر می شوند و درباره انقلاب، ورود حضرت امام و خدماتی که حضرت امام نسبت به مردم ایران انجام دادند توضیحاتی را بیان می‌کنند.

معبودی عنوان کرد: شهرداری منطقه 20 برای زائرانی که از شهرستان‌های مختلف می آیند حدود 800 جایگاه در مکان های مختلف به عنوان محل اسکان هماهنگ کرده است درباره پذیرایی و پکیچ های فرهنگی نیز اقدامات لازم صورت گرفته است.

وی گفت: با مشارکت مساجد محلات و معاونت اجتماعی و کارشناسان فرهنگی نواحی بسیج در راستای شناخت حضرت امام به جوانان و نوجوانان مطالبی را ارائه داده و مراسم مختلفی برگزار می‌کنند.

قائم مقام معاونت اجتماعی شهرداری منطقه 20 بیان کرد: با همکاری و هماهنگی‌های صورت گرفته در محلات و نواحی، اتوبوس‌هایی مستقر شده است تا در روز ارتحال امام زائران را به حرم انتقال دهند.

وی خاطر نشان کرد: همه برنامه‌ها و مراسم‌ها توسط شهرداری منطقه 20 با نواحی مختلف هماهنگ شده تا درپیش برد کارها اعم از فرهنگی یا خدماتی موازی کاری صورت نگیرد.

شهرری
نظرات (0)
Add Comment