وبسایت پدال – سام کاویانی: این روزها در بازار خودروی کشورمان، توجه بسیاری از مشتریان به خرید سدان هایی با بهای نزدیک به رقم ۱۵۰ میلیون تومان و یا کمتر از آن متمرکز شده است. عمده این سدانها را میتوان جایگزینی اقتصادی و ارزانتر برای آن دسته از نسخههای خارجی معروفی به شمار آورد که در این ایام دستکم بالای ۳۰۰ میلیون تومان و یا بالاتر از آن برچسب خوردهاند. در این میان، به نظر ۹ نمونه از مدل سدان اعم از داخلی و یا مونتاژی از اقبال بیشتری نزد آحاد مشتریان وطنی برخوردارند. ما هم در اینجا معایب و مزایای آنها را تیتروار برای شما خوانندگان عزیز تشریح نمودیم.
چری آریزو ۵ دندهای لاکچری (۱٫۵ لیتری طبیعی)
حدود قیمت در بازار: ۱۵۴ میلیون تومان
نکات مثبت: طراحی مدرن و جوانپسند، کابین و صندوق عقب جادار، فرمان نرم، پیشرانه کم استهلاک، مونتاژ و رنگآمیزی مناسب بدنه، ایمنی مناسب خودرو، آپشن های متنوع رفاهی
نکات منفی: شتاب ضعیف، ضرایب سبک گیربکس، سامانه ابتدایی و پر سروصدای فنربندی، نفوذ صدای پیشرانه به داخل کابین در دورهای بالا، سروصدای داشبورد در جادههای ناهموار، وفور پلاستیکهای کم کیفیت در داخل کابین، قیمت گران، افت قیمت در نسخههای دست دوم
بسترن B30
حدود قیمت در بازار: ۱۲۵ الی ۱۳۰ میلیون
نکات مثبت: طراحی جذاب و اسپرتی، سواری نرم، فرمان نرم برقی، تعویض نرم گیربکس خودکار، کابین و صندوق عقب جادار، آپشن های متنوع رفاهی، کیفیت ساخت خوب، ایمنی مناسب
نکات منفی: شتاب ضعیف، ترمزهای نهچندان قوی، طرح بسیار قدیمی داشبورد و وفور پلاستیکهای کم کیفیت در جایجای کابین، نفوذ زیاد صدای پیشرانه به داخل کابین، قیمت گران، خدمات پس از فروش نهچندان گسترده
دنا پلاس ساده (موتور EF7)
حدود قیمت در بازار: ۱۰۰ الی ۱۰۵ میلیون تومان
نکات مثبت: طراحی جذاب و با ابهت، فرم جذاب داشبورد، فضای جادار کابین و صندوق عقب، ترمزهای قوی، کلاچ نرم، مانور پذیری مناسب، کشش نسبتاً خوب، آپشن های رفاهی متنوع، خدمات پس از فروش گسترده
نکات منفی: تعویض نسبتاً سفت دسته دنده گیربکس، اشکالات برقی، نفوذ صدای باد و پیشرانه به داخل کابین در سرعتهای بالا، کیفیت ناهمگون متریال مصرفی در کابین
جک J4
حدود قیمت در بازار: ۹۸ الی ۱۰۵ میلیون تومان
نکات مثبت: فنربندی نرم، گیربکس CVT هماهنگ با پیشرانه، شتاب مناسب و چابکی اولیه خودرو در قیاس با دیگر رقبای هموطن، ترمزهای قوی، طرح نسبتاً جذاب داشبورد و فرمان
نکات منفی: طراحی نهچندان عامهپسند بدنه، کمبود برخی از آپشن های رفاهی، فضای کم برای سرنشینان بلندقد در قسمت عقب، عرضه نامنظم خودرو
پژو ۲۰۷ صندوقدار
حدود قیمت در بازار: ۱۱۵ الی ۱۲۰ میلیون تومان
نکات مثبت: طراحی عامهپسند، فرمان نرم برقی، مونتاژ نسبتاً مناسب، هندلینگ خوب، ترمزهای قوی، آپشن های رفاهی متنوع، فرم جذاب داشبورد در قیاس با دیگر رقبای قیمتی، مصرف سوخت کم، خدمات پس از فروش گسترده، بازار خوب دست دوم
نکات منفی: تنش گیربکس خودکار در هوای گرم، شتاب اولیه نسبتاً کند، سروصدای داشبورد پس از مدتی کارکرد، پلاستیک کم کیفیت دور غربیلک فرمان، قیمت گران
رنو تندر ۹۰ پلاس (دنده اتوماتیک)
حدود قیمت در بازار: ۱۱۰ الی ۱۱۵ میلیون تومان
نکات مثبت: کیفیت ممتاز ساخت، پیشرانه و گیربکس هماهنگ، فضای جادار کابین و صندوق عقب، بازار دست دوم مناسب، خدمات پس از فروش گسترده
نکات منفی: طراحی نهچندان زیبا، کمبود آپشن های رفاهی، تخلیه روغن گیربکس از گردگیر پلوس، سواری نهچندان راحت در بخش عقب
برلیانس H230 (دنده دستی)
حدود قیمت در بازار: ۶۸ الی ۷۵ میلیون تومان
نکات مثبت: کلاچ بسیار نرم، فرمان نرم و خوش دست، اتاق و صندوق جادار، پیشرانه کم استهلاک، شتاب نسبتاً خوب، قیمت مناسب در قیاس با رقبا، بازار دست دوم نسبتاً خوب
نکات منفی: طراحی نهچندان عامهپسند، داشبورد پلاستیکی و کم کیفیت، پایداری نامناسب خودرو در سرعتهای بالا، نفوذ صدای پیشرانه در دورهای بالا، آپشن های کم رفاهی، کمبود و گرانی برخی از لوازم یدکی، مونتاژ نهچندان مناسب
برلیانس H330 (پیشرانه ۱٫۶۵ لیتری و دنده اتوماتیک)
حدود قیمت در بازار: ۱۱۵ الی ۱۲۰ میلیون تومان
نکات مثبت: طراحی جذاب و شیک، ترمزهای قوی، پیشرانه کم استهلاک، صندوق عقب جادار، پایداری نسبتاً مناسب، فرمان خوش دست، بهبود خصوصیات پیشرانه ۱٫۶۵ لیتری نسبت به نمونه ۱٫۵ لیتری
نکات منفی: فنربندی نسبتاً ضعیف، دید کم بخش عقب، عملکرد ضعف جعبه دنده خودکار در حالت دستی، فضای نسبتاً کم برای سرنشینان بلندقد در عقب، کمبود و گرانی برخی از لوازم یدکی، مونتاژ نهچندان مناسب، سروصدای کابین پس از مدتی کارکرد
جیلی GC6 اکسلنت
حدود قیمت در بازار: ۹۵ الی ۱۰۰ میلیون تومان
نکات مثبت: سواری نرم و راحت، گیربکس و پیشرانه نسبتاً هماهنگ، ترمزهای مناسب، طرح جذاب داشبورد و فرمان، کیفیت ساخت خوب
نکات منفی: طرح قدیمی و پیش پا افتاده قسمت عقب و بخشهای کناری خودرو، شتاب نسبتاً ضعیف، کمبود برخی از تجهیزات رفاهی، نفوذ صدای پیشرانه به کابین در دورهای بالا، تعداد بسیار کم نمایندگی در سطح کشور.