نارنجی از ترکیب زرد و قرمز ایجاد میشود و بطوری که قرمز عشق و زرد نشاط را در خود دارد. روانشناسی رنگ نارنجی، افراد نارنجی را ماجراجو و بی پروا معرفی میکند. نارنجی در کسب و کارهای مربوط به خوراک بسیار کارآمد است و در دکوراسیون داخلی باید با احتیاط به کار رود.
روانشناسی رنگ نارنجی
نارنجی باعث دید مثبت در زندگی میشود و رنگ فوق العادهای برای زمانهای سخت اقتصادی است. ما را باانگیزه نگه میدارد و به ما کمک میکند تا به جنبههای روشن زندگی نگاه کنیم. رنگ نارنجی با ماجراجویی، اشتیاق به زندگی، ریسک پذیری، اعتماد به نفس جسمانی، رقابت و استقلال مرتبط است. آنهایی که از نارنجی الهام میگیرند همواره رو به جلو حرکت میکنند.
- رنگ نارنجی برون گرا و بی پرواست که میتواند در افراد انگیزهی بیان خود و یا خود نمایی ایجاد کند.
- رنگ نارنجی با روابط اجتماعی سروکار دارد و مکالمات انسانی را تحریک میکند. رنگی گرم و جذاب است که هم از لحاظ ذهنی و هم فیزیکی مهیج است، بنابراین هم فکر کردن و هم صحبت کردن را تحریک میکند.
- در عین حال، نارنجی اشتها آور است! اگر دوست دارید که با اطرافیان سر میز غذا خوش بگذرانید و حرف بزنید، از این رنگ استفاده کنید. بسیاری از رستورانها از تونالیتههای رنگی نارنجی مانند رنگ هلویی استفاده میکنند تا اشتها و تعامل اجتماعی مشتریان افزایش یابد. این کار به نوبه خود باعث میشود افراد در چنین فضایی زمان خوبی سپری کنند، بیشتر بخورند و بنوشند.
- اگر میخواهید وزن کم کنید رنگ نارنجی برایتان بدترین رنگ است.
- نارنجی به جذب ایدههای جدید کمک میکند و روح را از محدودیتها میرهاند و به ما آزادی میدهد تا خودمان باشیم.
- این رنگ در عین حال احترام به خود و دیگران را نیز تشویق میکند.
- امروزه نارنجی کاربرد کمتری دارد، با این وجود، جوانان همچنان واکنش خوبی نسبت به آن نشان میدهند، چون با شور جوانی مرتبط است.
نارنجی به عنوان رنگ مورد علاقه
اگر به رنگ نارنجی علاقه دارید:
- شما فردی خوش بین، گرم، خوش مشرب و خوش قلب هستید و به طور کلی مطبوع همگانید.
- شما جسور و مصمم هستید و نه مهاجم.
- داشتن یک شخصیت نارنجی به این معناست که شما قلب رئوفی دارید، اما کمتر از کسانی که به قرمز علاقه دارند.
- به عنوان یک شخصیت نارنجی، شما از میهمانی لذت میبرید و موقعیتها و رویدادهای اجتماعی را برنامهریزی میکنید. افراد نارنجی معمولا در جمع با صدای بلند صحبت میکنند.
- شما فردی جذاب و اجتماعی هستید و تمایل دارید ابراز وجود کنید.
- شما از کمک به دیگران لذت میبرید و آن را برای ادامه حیات ضروری میدانید.
- شما ممکن است در کارهای خانه خیلی موفق نباشید چرا که بیشتر برایتان مهم است که خوش بگذرانید. گردوغبار روی طاقچه برای شما اهمیتی ندارد، اما آشپزی را دوست دارید.
- شما به راحتی از موانع زندگی عبور میکنید.
- صبر در خصوصیات رفتاری شما وجود ندارد و وقتی استرس دارید به دیگران فشار میآورید.
- شما ممکن است دودل، متناقض و غیرقابل پیش بینی باشید.
- رفتارهای منفی شما میتواند خودخواهی، خود بینی و بی توجهی باشد.
- عاشقان رنگ نارنجی حس ترس را در شکم خود تجربه میکنند.
روانشناسی رنگ نارنجی در معماری
اولین چیزی که باید به آن توجه کرد این است که نارنجی برای همه مناسب نیست. شدت رنگ بر روانشناسی آن رنگ تاثیر میگذارد، بنابراین استفاده از یک نارنجی ملایم یا نارنجی کدو تنبلی، احساسات متفاوتی القا میکند. بدانید که هر رنگی ویژگیهای منفی خودش را دارد، بنابراین استفاده بیش از حد از یک رنگ ایدهی خوبی نیست. زیاده روی در استفاده از نارنجی باعث بیخیالی میشود و گاهی حس محرومیت را افزایش میدهد.
- میتوانید نارنجی را با رنگهای دیگر ترکیب کنید؛ برای مثال ترکیب نارنجی با قهوه ای مناسب است، یا آبی رنگ مکملی برای نارنجی به حساب میآید.
- رنگ نارنجی بسیار پرانرژی است، بنابراین بهتر است تنها رگههایی از آن را در کوراسیون داخلی به کار بگیرید.
- نارنجی برای مکانهایی شاد و سرگرم کننده مثل آشپزخانه انتخاب خوبی است. نارنجی روشن نیز میتواند در اتاق خواب استفاده شود. همراهی آن با رنگ صورتی در اتاق میتواند حس عاشقانه ایجاد کند، اگرچه ممکن است محبوب هرکسی نباشد.
روانشناسی رنگ نارنجی در کسب و کار
هنگام استفاده از این رنگ در دنیای کسب و کار دقت کنید چرا که بسیاری این رنگ را دوست ندارند. از آن برای القای حس ماجراجویی، خوش بینی و خوش گذرانی استفاده کنید.
- این رنگ در افزایش فروش رستورانها، کافهها و مراکز غذایی بسیار مفید است، چون اشتها آور است و افراد را وادار به حرف زدن و پول خرج کردن میکند.
- این رنگ با تحریک ارتباط اجتماعی و حواس مربوط به آن برای هتلها و مراکز تفریحی سودمند است.
- در وبسایتهای مسافرتی میتوان از این رنگ پر جنب و جوش برای معرفی سفرها و ماجراجوییها استفاده کرد.
- تیمهای ورزشی نیز میتوانند با استفاده از این رنگ، انرژی و فعالیت زیاد را القا کنند.
- نارنجی رنگ جذابی برای بازارهای مربوط به جوانان، نوجوانان و کودکان است، چون آنها از هزینه کردن برای سرگرمی و ماجراجویی لذت میبرند.
- تنالیتههای ملایم رنگ نارنجی میتواند در مراکز درمانی لوکس و سالنهای زیبایی مورد استفاده قرار گیرد.
نظر شما در مورد روانشناسی رنگ نارنجی چیست؟ این رنگ چه احساساتی را در شما برمیانگیزاند؟ نظرات خود را از طریق بخش “ارسال نظر” در پایین همین صفحه برای ما ارسال کنید تا ما آن را با سایر کاربران ستاره به اشتراک بگذاریم.