ایلان ماسک روز دوشنبه توییت جدیدی منتشر کرد و گفت: «با تولید انبوه باتری ۴۰۰ وات ساعت در کیلوگرم و با چرخه زندگی بالا فاصله زیادی نداریم. این اتفاق احتمالاً در ۳ تا ۴ سال آینده رخ میدهد.»
محققان میگویند چگالی انرژی باتری «2170» تسلا مدل ۳ که پاناسونیک سازنده آن است، حدوداً ۲۶۰ وات ساعت در کیلوگرم است. بنابراین باتری جدید با جهشی چشمگیر ۵۰ درصد از باتری فعلی بهتر خواهد بود و دستیابی به شعاع حرکتی بیشتر در اتومبیلهای تسلا را امکان پذیر میکند.
ماسک این توییت را در آستانه برگزاری رویداد Battery Day در روز ۲۲ سپتامبر (اول مهر) منتشر کرده است. پیش بینی میشود تسلا در این رویداد از دستاوردهای جدید در زمینه بهبود عملکرد باتری رونمایی کند.
در تصویر تبلیغاتی این رویداد خوشههایی از نقطههای سفید رنگ به چشم میخورند که به شکل خطی کنار هم قرار گرفتهاند. «Park Chul-wan»، متخصص باتری از کره جنوبی میگوید این تصویر احتمالاً به نانوسیمهای سیلیکونی اشاره میکند. به گفته او استفاده از این فناوری در باتری خودروهای تسلا به افزایش چشمگیر چگالی انرژی و شارژدهی منجر خواهد شد.
تسلا در حال حاضر باتریهای خودروهایش را در همکاری با پاناسونیک و در کارخانه «گیگافکتوری ۱» واقع در ایالت نوادا میسازد. این شرکت همچنین برای ساخت باتریها با شرکت ال جی و همچنین کمپانی چینی Contemporary Amperex Technology همکاری میکند. اواخر خرداد ماه امسال تسلا از همکاری با این شرکت چینی از تولید باتری ۲ میلیون کیلومتری برای تسلا مدل ۳ خبر داد.