مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۲۰ تجمع عفاف و حجاب در شهرستان‌های استان تهران برگزار می‌شود

سرهنگ امیر عبداللهیان در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته عفاف و حجاب اظهار داشت: عفاف و حجاب در آیات و روایات قرآن کریم تاکید شده و امری فطری و ذاتی بوده و شرع و عقل هم آن را تأیید می‌کند.

وی با اشاره به سخنان شهید مطهری در خصوص اینکه عفاف و حجاب آرامش روانی به همراه دارد، عنوان کرد: بر مبنای گفته‌های بزرگان، حجاب و عفاف حفظ کرامت بوده و از انحرافات جلوگیری می‌کند.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر و حجاب از مقوله‌های اساسی و بنیادین اسلام که مغفول مانده است، افزود: حجاب و عفاف به عنوان نقطه عطفی مهم همیشه مورد هدف و حمله خیمه‌گاه دشمن قرار داشته که در این راستا اهل منبر و رسانه‌ها در رفع شبهه و تبیین و روشنگری این موضوع مهم رسالت و وظیفه سنگینی را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه دشمن مقوله عفاف و حجاب را در راستای اسلام‌هراسی و دین‌ستیزی به چالش می‌کشد، افزود: دشمنان در مورد اهمیت حجاب به عنوان ابزارقدرت مسلمانان پی برده است، گفت: آنها قصد دارند حجاب را توسط ابزارها و رسانه‌ها به گونه‌ای که مسئله اساسی و بنیادی اسلام نیست مطرح کنند.

عبداللهیان یادآور شد: ۹۰ درصد اخبار رسانه‌های غربی و معاند بر موضوع عملیات روانی و هدایت افکار طراحی شده تا به این امر مهم در جامعه خدشه وارد کنند.

وی ادامه داد: اسناد، مدارک، مستندات و روایات برای به چالش کشاندن ادعاهای واهی دشمن در خصوص حجاب وجود دارد که می‌توان پاسخ دشمنان را داد.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران گفت: به فرموده مقام معظم رهبری نباید موضوع حجاب و امر به معروف و نهی از منکر را با رفتاری قهری حل کرد چرا که این موضوع بر عهده همگان است.

وی عنوان کرد: ترویج سبک زندگی عفیفانه، مقابله با هجمه‌های سنگین دشمن، فرهنگ‌سازی حجاب و عفاف به عنوان یک گفتمان و ایجاد زمینه لازم برای همکاری و هم‌افزایی همه سازمان‌ها، مؤسسات و نهادها در این امر مهم از اهداف هفته حجاب و عفاف به شمار می‌رود.

عبداللهیان برنامه‌ها و موضوع حجاب و عفاف را فراتر از یک هفته اعلام و نیازمند عزم عمومی برشمرد و افزود: ۲۰ جلسه کارگروه زنان و خانواده با متمرکز شدن بر آسیب‌های اجتماعی و اشتغال زنان سرپرست خانوار برگزار شده است.

وی ادامه داد: در ۱۵ شهرستان استان تهران ۲۰ گردهمایی و تجمع شاخص در مناطق آسیب پذیر، ۸۵ جشنواره ندای فطرت به همراه ۴۲۵ مهدکودک اجرای کارگاه‌های مادران آفتاب ویژه والدین با موضوع زندگی عفیفانه برگزار می‌شود.

عبداللهیان تصریح کرد :۸۰ کمیته بازرسی متشکل از بسیج اصناف از واحدهای صنفی در این ایام فعال و با نگاه و هدف پیشگیری و آموزش به تذکر لسانی در مقوله بدحجابی می‌پردازند.

وی به برگزاری بیش از ۶۰۰ نشست در اماکن عمومی با موضوع تحکیم خانواده، ازدواج، طلاق، آسیب‌های اجتماعی، فضای مجازی و مهارت‌های زندگی اشاره کرد و گفت: در این مدت بیش از ۱۰۰ نمایشگاه پوستر و عکس در پارک‌ها، کتابخانه‌ها، فرهنگسراها و مکان‌های پرتردد و آسیب‌پذیر برگزار می‌شود که اولویت آنها پرداختن به آسیب‌های فضای مجازی است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران به برنامه‌ها و اقدامات ارشادی اشاره کرد و افزود: آرایشگاه‌های زنانه یکی از نقات آسیب‌پذیر، تأثیرگذار و از اهداف عمده به شمار می‌رود که بر همین اساس برنامه‌های فرهنگی و نصب پوستر نمایشگاهی در بیش از ۵۰۰ آرایشگاه زنانه و ۱۰۰ سالن آرایش شناسایی شده و اجرا خواهد شد.

وی از برگزاری مسابقه کتابخوانی بین یکهزار و ۵۰۰ کسبه و آرایشگر نام برد و اظهار داشت: مانور فرهنگی ۲ هزار پوستر با موضوعات مختلف در بیش از ۵۰۰ معبر شهرستان‌ها نصب و سی‌دی‌های فرهنگی در ناوگان حمل و نقل شهری توزیع خواهد شد.

سرهنگ عبداللهیان برگزاری ایستگاه صلواتی، تجلیل از همیاران فرهنگی، تکریم از بانوان خوش‌حجاب، مانور امر به معروف و نهی از منکر، ۷۵ تریبون آزاد در اماکن پر تردد، کارگاه‌های حریم و حیا ویژه ادارات، نمایشگاه‌های فرهنگی و مانور سراسری ۵ هزار نفری در هر شهرستان استان تهران را از دیگر برنامه‌های هفته عفاف و حجاب سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران نام برد.

۱۵ تا ۲۲ تیرماه هفته عفاف و حجاب نامگذاری شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه