مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

نشست تخصصی تدوین «اطلس جامع شهرستان ری» برگزار شد

به گزارش انعکاس ، در این نشست، استاد جواد صفي نژاد چهره ماندگار، پژوهشگر و ری شناس، سعید بختیاری مدیر عامل موسسه گیتا شناسی تهران، عباس سحاب پژوهشگر حوزه جغرافیا، سید حسن صفوی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، محمودی پژوهشگر حوزه جغرافیا و احمد ابوحمزه استاد دانشگاه و رئیس هیئت مدیره موسسه پژوهشی راگا حضور داشتند.

استاد جواد صفي نژاد پژوهشگر و ری شناس در نشست تدوین اطلس ری اظهار داشت: «ری» دارای تاریخی کهن است و تاریخ نگاری این دیار چندین هزارساله، کار  بسیار سنگین و حساسی است.

وی با نام بردن برخی از شهرستان ها که دارای اطلس هستند، افزود: با مطالعه دقیق می توان پی برد که این اطلس این شهرها دارای نظام، قدرت و محتوای لازم را ندارند و از مهمترین ویژگی ها بهره کمتری برده اند.

سعید بختیاری مدیر عامل موسسه گیتا شناسی تهران نیز در نشست یادشده گفت: شهرستان ری تاکنون نقشه مدون و کاملی نداشت که به همت این موسسه، نقشه کامل شهرستان ری با در نظرگرفتن تمامی ویژگی های چغرافیایی آماده چاپ شده است.

سید حسن صفوی رئیس اداره فرهنگ و راشاد اسلامی شهرستان ری نیز اظهار داشت: موسسه فرهنگی هنری «مطالعات راگا» با هدف پژوهش در حوزه ری شناسی و بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری تاسیس شده است و تاکنون اسناد و مدارک زیادی از تاریخ کهن و معاصر ری جمع آوری شده است.

وی افزود: تدوین اطلس جامع و دانشنامه شهرستان ری نیاز به همکاری جدی همه مسئولان دارد تا اثری ارزشمند، فاخر و ماندگار برای این دیار کهن آماده شود.

در ادامه سایر اعضا به بیان پیشرفت های صورت گرفته در راستای تدوین اطلس جامع شهرستان ری پرداختند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه