مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۶۲ تن ماهی گرمابی در شهرستان ری تولید شد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری محمد عباسی  گفت: شهرستان ری با دارا بودن ۱۵ استخر ماهی به مساحت ۱۹ هکتار و دریاچه مصنوعی عشق آباد به مساحت ۴۰ هکتار، رتبه سوم تولید انوع ماهی گرمابی، سردابی و زینتی را در استان تهران به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه پرورش ماهی‌های گرمابی به ۲ صورت پرواری و بچه ماهی در شهرستان ری انجام می‌شود، افزود: در روش پرواری بچه‌ ماهی به صورت ۵۰ گرمی وارد استخر می‌شوند و با وزن یک تا ۲ کیلوگرم خارج و روانه بازار مصرف می‌شوند.

[irp]

عباسی ادامه داد: در روش پرورش نیز تولیدکنندگان بچه ماهی‌های ۶ گرمی را در استخرهایشان رها سازی و با وزن ۵۰ گرم به فروش می‌رسند.

وی با اشاره به اینکه تولید ماهی گرمابی فقط در بخش قلعه نو شهرستان ری صورت می‌گیرد، ابراز کرد: بخش قلعه نو به دلیل قرار گرفتن در مسیر رودخانه‌های جنوب پایتخت و داشتن آب مناسب برای پرورش ماهی به یکی از قطب‌های عمده تولید ماهی در استان تهران تبدیل شده است.

عباسی یادآور شد: اداره جهاد کشاورزی ری برای مشارکت هر چه بیشتر کشاورزان به تولید انواع ماهی سردآبی و گرمابی، تسهیلات خوبی برای کشاورزان در نظر گرفته است و حمایت از تولیدکنندگان آبزیان دریایی از راهبردهای جهاد کشاورزی محسوب می‌شود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه