انعکاس ری /Enekaserey
آخرین خبرهای شهرستان ری را در انعکاس ری بخوانید انعکاس ری راگانیوز سابق
Thursday, 24 October , 2019
امروز : پنج شنبه, ۲ آبان , ۱۳۹۸ - 25 صفر 1441
شناسه خبر : 74241
  پرینتخانه » روی خط خبر, شهرری, شهری تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۴ | 32 بازدید

توسعه اتوبان‌ها زمینه فروش خودروهای بی‌کیفیت را فراهم می‌کند

عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش گفت: متاسفانه پایتخت، خودرو محور شده‌ و توسعه اتوبان‌ها و خیابان‌ها تنها زمینه فروش خودروهای بی‌کیفیت کارخانه‌های خودرو ساز داخلی را فراهم می‌کند.
توسعه اتوبان‌ها زمینه فروش خودروهای بی‌کیفیت را فراهم می‌کند

حسن خلیل آبادی عصر یکشنبه در نشست خبری شهردار منطقه ۲۰ با اصحاب رسانه اظهارداشت: مصرف بالای خودروهای ساخت داخل و تک سرنشین بودن موجب آلودگی شدید هوای تهران شده که باید برای تمامی این موارد راهکارهای خوبی اندیشیده شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون نبود پارکینگ تبدیل به یک معظل اجتماعی شده است، عنوان کرد: اگر مشکل پارکینگ در آپارتمان‌ها و معابر عموی تهران حل نشود، به زودی با یک بحران اجتماعی روبرو خواهیم شد.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: امروز حتی خودروهای شورای اسلامی شهر تهران و نمایندگان این شورا نیز از کارت‌های شارژی برای عبور در طرح ترافیک استفاده می‌کنند.

وی در مورد ادامه احداث خط ۶ مترو  نیز گفت: ادامه این خط جزو طرح اولیه آن نبوده و شرکت راه آهن شهری(مترو) برای انجام آن چالش‌های فراوانی را داشته است.

وی نشست بخشی از خیابان شهید غیوری و کاهش دبی آب چشمه علی را از جمله مشکلات اجرای ادامه خط ۶ مترو تهران عنوان کرد و افزود: مسائل مالی مهمترین مشکل توسعه خط ۶ مترو تهران است که با تمهیدات لازم، این مشکلات نیز به زودی برطرف خواهد شد.

عضو  شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ۵۰ درصد حفاری خط ۶ مترو تهران در بخش جنوبی آن به پایان رسیده است، گفت: کار حفاری این خط حدفاصل ایستگاه دولت آباد تا ضلع شرقی حرم عبدالعظیم(ع) در اردیبهشت سال آینده به پایان می‌رسد.

خلیل آبادی با بیان اینکه هم اکنون مهمترین مشکل کلان‌شهر تهران مسایل زیست محیطی و آلودگی هوا است، عنوان کرد: نمایندگان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش بیشترین توجه را به مسایل زیست محیطی معطوف کرده اند که در این زمینه توجه زیادی به توسعه خطوط مترو شده است.

وی ادامه داد: شورای اسلامی و همچنین شهرداری تهران با تمام محدودیت‌های مالی کشور و پایتخت در طی سال‌های گذشته هرگز از بوجه مترو کم نکرده اند، بلکه در مواردی نیز کمک‌هایی برای سرعت بخشیدن به آن انجام داده‌اند.

خلیل آبادی افزود: احداث خطوط مترو پس از چند سال از روی کار آمدن پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران همچنان ادامه دارد و در بسیاری موارد ایستگاه‌های پرخطری که در گذشته احداث شده و به هیچ عنوان به جان مردم توجه نشده، مورد بررسی قرار گرفته است.

وی یادآور شد: متاسفانه در چند سال اخیر تنفس در شهر تهران بسیار سخت شده است که اعضای شورای پنجم شهر تهران بیشترین توجه خود را به این امر معطوف کرده‌اند و بخشی از مشکلات را حل کرده‌اند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در گذشته ۱۰ تا ۲۰ هزار کارت شناور طرح ترافیک در دست عده‌ای بود و منافع این افراد را تامین می‌کرد، گفت: افراد زیادی از طریق رانت‌های مختلف به این کارت‌ها دست پیدا کرده بودند و منبع درآمدی برای خود ایجاد کرده بودند که با تلاش نمایندگان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران تمامی این کارت‌ها جمع آوری شد.

طرح اولیه خط ۶ مترو تهران از منطقه کوهسار در شمال غرب تهران به محله دولت آباد در جنوب شرق تهران ادامه پیدا می کرد که طول این مسیر ۳۲ کیلومتر بود و با افزودن ۶ کیلومتر و چهار ایستگاه دیگر این خط تا ضلع شرقی حرم عبدالعظیم(ع) ادامه می یابد که هم اکنون عملیات احداث سه کیلومتر از تونل آن انجام شده و سه کیلومتر دیگر آن نیز تا بر اساس گفته‌های مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی شهری تهران تا اردیبهشت ماه سال ۹۹ احداث خواهد شد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید
پایگاه خبری علت
پایگاه خبری علت
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط  و تبلیغاتی باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشکل می توانید از طریق تلگرام با شماره 09357989870 تماس حاصل نمایید.
  • اخبار و سوژه های خود را به آدرس ایمیل ما info@enekaserey.ir ارسال نمایید