آتش سوزی انبار کالاهای شیمیایی در شور آباد شهرری مهار شد

 دبیر ستاد حوادث غیر مترقبه شهرستان ری گفت: آتش سوزی شدید در انبار کالاهای شیمیایی در شور آباد این شهرستان پس از هفت ساعت مهار شد.

 ˈمحمد رضا طالبیˈ روز پنجشنبه در حاشیه آتش سوزی انبار مواد شیمیایی شورآباد در گفت وگو با خبرنگار اعزامی ایرنا به محل، اظهار داشت: که حریق ˈبه کنترل کامل نیروهای آتش نشانیˈ در آمده و هیچ گونه تلفات جانی نیز در بر نداشت.

وی افزود: به محض اطلاع از حادثه آتش سوزی ستاد بحران شهرستان ری فعال و ابتدا جریان برق اطراف این انبار کالا شیمیایی قطع شد و با هماهنگی ایستگاه های آتش نشانی، بالگرد هلال احمر و اورژانس تمام سعی و تلاش خود را برای جلوگیری از پیشرفت آتش را به کار بستیم.

معاون عمرانی فرماندار ری در مورد علت بروز این حادثه بیان داشت: بررسی های اولیه نشان می دهد علت آتش سوزی عدم رعایت نکات ایمنی در انبار بوده ولی کارشناسان سازمان آتش نشانی مامور پیگیری و بررسی علت حادثه هستند که به محض روشن شدن دقیق علت آتش سوزی اطلاع رسانی خواهیم کرد.

طالبی، خاطر نشان کرد: با توجه به وسعت آتش سوزی از ایستگاه های شهرستانها تهران، اسلامشهر، پاکدشت، حسن آباد، چهاردانگه، بهشت زهرا (س)، فرون آباد، پالایشگاه تهران، باقر شهر و کرج برای مهار آتش سوزی به محل حادثه آمدند.

به گفته وی، در طول کنترل و مهار آتش سوزی 10 نفر آتش نشان دچار حادثه شدند که به بیمارستان فارابی و پارس انتقال که وضعیت عمومی آنان نیز خوب اعلام شده است.

وی گفت: بیش از 100 خودروی آتش نشانی و تانکر آب و بالگرد جمعیت هلال احمر برای مهار این آتش سوزی در محل حضور داشتند.

در ادامه سخنگوی سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی شهرداری تهران گفت: اطفای حریق انبار مواد شیمیایی به اتمام رسید و کار به ایستگاه های کهریزک تحویل داده شد تا مدیریت کار را بر عهده بگیرند.

ˈسید جلال ملکیˈ افزود: چهار ایستگاه آتش نشانی به همراه گروه تخصصی مبارزه با آتش مواد شیمیایی به محل حادثه اعزام شدند و اقدام به اطفای حریق کردند.

وی توصیه کرد: چیدمان استاندار کالاهای در انبار و استفاده از تجهیزات آتش نشانی در مکان های قابل دسترس می تواند در کنترل پیشرفت آتش کمک کند.

آتش سوزیشهرریشورآباد
نظرات (0)
Add Comment