آزادسازی خرمشهر نقطه آغازین پیروزی‌های مکرر رزمندگان اسلام بود

فرمانده بسیج ناحیه ری گفت: آزاد سازی خرمشهر در واقع نقطه آغازین پیروزی های مکرر رزمندگان اسلام و یگان های مختلف است که گام به گام دشمن را عقب راندند.

سرهنگ علی ابوالحسنی با اشاره به سالروز آزاد سازی خرمشهر به عنوان نقطه عطف دوران دفاع مقدس اظهار کرد: اگر دوران دفاع مقدس را به دو بخش تقسیم کنیم بخش اول آن با بمباران، موشک باران و تصرف شهرهای حاشیه ای کشور و آغاز جنگ توسط صدام سراسرغم واندوه همراه با خاطرات تلخ است.

وی افزود: بخش دیگر آن آزاد سازی خرمشهر و در واقع نقطه آغازین پیروزی های مکرر رزمندگان اسلام و یگانهای مختلف است که گام به گام دشمن را عقب راندند، دشمنی که تا قبل از آن باور نمی کرد جمهوری اسلامی بتواند عملیات آفندی را بر علیه نیروهای مسلح عراق داشته باشد.

فرمانده ناحیه بسیج ری عنوان کرد: وقتی امام راحل می فرمایند خرمشهر را خدا آزاد کرد به این دلیل بود که عملیات آزاد سازی خرمشهر بسیار پیچیده، سخت و غیر ممکن نشان می داد.

وی افزود: در آن زمان علاوه بر اینکه امکانات و تجهیزات ما کم بود ارتش به دلیل لطماتی که خورده بود در صحنه نبود سپاه شکل نگرفته، بسیج سازماندهی نشده بود و بنی صدر نیز با خیانت های خود به مشکلات دامن می زد.

سرهنگ ابوالحسنی گفت: در بحث آفند و پدافند لازم بود که ما حداقل سه برابر ارتش عراق نیرو داشته باشیم تا بتوانیم اورا عقب برانیم که ما این امکانات و نیروها را نداشتیم، مردم و نیروهای مسلح کشور ما که از یکدیگر جدا نیستند و با رهنمودها و هدایت های امام (ره) توانستند این غیر ممکن ها را ممکن کنند.

وی اظهار کرد: امروز دشمن ما را در عرصه های نظامی ضعیف و ضربه پذیر نمی بیند ولی در عرصه فرهنگی و اقتصادی ضربه پذیر دیده و ما باید با الگو گیری از دوران دفاع مقدس این ظرفیت را از دست دشمن بگیریم.

فرمانده بسیج ری گفت: در زمینه اقتصاد مقاومتی با کمی صرفه جویی، خرید کالای ایرانی و استفاده از ظرفیت های کوچک محلی و خانگی می توان به فرمایش مقام معظم رهبری جامه عمل پوشاند.

وی بیان کرد: در مقوله فرهنگی آنچه مورد نظر مقام معظم رهبری است اصلاح اخلاقیات جامعه ، ایجاد وجدان عمومی و روحیه اعتماد به نفس، قانون پذیری، غیرت ملی، دین پذیری و گره گشایی است.

سرهنگ ابوالحسنی عنوان کرد: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری در مدیریت فرهنگی باید مانند باغبان عمل کرد به هنگام کاشت نهال ، آبیاری کرده، هرس، سم پاشی و میوه چینی کرد در این رابطه با الگو گیری از فرهنگ دوران دفاع مقدس، عزم ملی و کنار گذاشتن منیت ها همه باید تلاش کنند تا نهایت خدمت به جامعه اسلامی را داشته باشند.

وی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از کارهای فرهنگی مهم در جامعه است و در این باره همه ملزم به تذکر لسانی هستند البته این باید ابتدا از ادارات شروع شود اگر قرار است عفاف و حجاب رعایت شود اول باید در ادارات رعایت شود تا بعدها بتوان از مردم مطالبه کرد.

فرمانده بسیج ناحیه ری خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی باید چهره به چهره صورت گیرد فرهنگ را نمی شود با برخوردهای سخت و خشن اداری به وجود آورد باید مردم را از درون اغنا کنیم امیدواریم که روزی برسد که فرهنگ ناب اسلامی در جامعه پیاده شود.

شهرری
نظرات (0)
Add Comment