آغاز برداشت طلای سرخ از مزارع ورامین

به گزارش راگانیوز ؛ محمدحسین تاجیک گفت: شرایط آب و هوایی شهرستان ورامین برای کشت زعفران مناسب است و از دیرباز این گیاه مهم، در بخشی از مزارع شهرستان ورامین کشت می شد.
وی گفت: آب و هوای گرم و خشک ورامین باعث می شود که محصول زعفران تولیدی شهرستان از کیفیت مناسبی برخوردار باشد و اجرای طرح های علمی و بسته بندی مناسب می تواند زمینه صادرات این محصول را فراهم کند.
تاجیک افزود: در سال زراعی جاری بیش از ۶ هکتار از اراضی کشاورزی جوادآباد و روستای سلمان آباد زیر کشت زعفران رفته که به طور میانگین از هر هکتار مزرعه زعفران، ۳ کیلوگرم محصول برداشت می شود.
مدیر جهاد کشاورزی ورامین گفت: محدودیت های آبی، نیاز اندک این گیاه به آب و ارزش افزوده کاشت آن باعث شده تا اجرای طرح توسعه کشت زعفران در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قرار گیرد.
وی تصریح کرد: طی سال جاری با هدف آموزش شرایط و نحوه کشت زعفران، دوره های آموزشی و ترویجی برای فعالان و علاقه مندان به کشت زعفران در ورامین برگزار شده که امید می رود با اجرای این طرح، سال آینده شاهد افزایش میزان سطح زیر کشت این گیاه باشیم.
شهرستان ورامین بیش از ۸۰ هزار اراضی قابل کشت دارد که به دلیل محدودیت های موجود در تأمین منابع آبی ، تنها ۳۸ هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات زراعی و باغی می رود.

راگانیوززعفرانطلای سرخورامین
نظرات (0)
Add Comment