آغاز جلسات آموزشی بیماری‌های مشترک انسان و حیوان در شبکه بهداشت “ری “

به گزارش راگانیوز به نقل از  روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، آگاهی و افزایش اطلاعات بهترین راه برای پیشگیری از بروز بیماری‌هاست. می‌توان با آموزش راه‌های انتقال، نحوه پیشگیری و کنترل و درمان بیماری، از بروز و شیوع آن در جامعه جلوگیری کرد. به همین منظور و با توجه به اهمیت آشنایی اقشار مختلف جامعه با بیماری‌های مشترک انسان و حیوان، واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های شبکه شهرری مجموعه جلسات آموزشی با همین موضوع برگزار می‌کند .

این جلسه‌های آموزشی در اولین مرحله برای گروه‌های مختلف کارمندان ازجمله بهورزان، سرپرستان مراکز و کارشناسان مبارزه با بیماری‌ها برگزارشده و در مراحل بعدی آموزش در سطح جامعه و برای اقشار مختلف به‌خصوص گروه‌های در معرض خطر انجام می‌شود .

یکی از مهم‌ترین بخش‌های آموزش برپایی کلاس برای افرادی است که به هر نحوی با حیوانات بیشتر در تماس هستند. دامداران، کارکنان کشتارگاه‌ها، فروشندگان پرندگان و محصولات دامی در این گروه قرار دارند .

همچنین در نظر است آموزش‌ها به‌صورت چهره به چهره یا جمعی در همه واحدهای محیطی مانند مراکز، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت انجام‌شده تا با افزایش سطح آگاهی جامعه از شیوع انواع بیماری‌های مشترک انسان و حیوان جلوگیری شود .

آغازآموزشیانسانبهداشتبیماریهایجلساتحیواندرریشبکهشهرریمشترکو
نظرات (0)
Add Comment