آغاز پخش سریال «دور دست ها» با حضور مهدیس انصاری هنرمند خوش استعداد بخش فشافویه

به گزارش راگانیوز ، مجموعه تلویزیونی ‘دور دست ها’ به کارگردانی جواد ارشاد؛ محصول مشترک شبکه یک سیما و سازمان ملی استاندارد که در ۲۶ قسمت ۴۵ دقیقه ای تولید شده از شنبه ساعت ۲۲:۱۵ در شبکه یک پخش خواهد شد.

درباره سریال دوردست ها:

مجموعه تلویزیونی سریال “دوردست ها”  به نویسندگی سمانه نامدار ، کارگردانی جواد ارشاد و تهیه کنندگی فریبا بانک توکلی محصول مشترک شبکه یک سیما و سازمان ملی استاندارد است که در ۲۶ الی ۲۸ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای برای پخش از شبکه یک سیما تولید گردیده است.

کار ساخت این مجموعه تلوزیونی در بیش از ۸۰  لوکیشن اصلی و  با حضور هنرمندان بزرگ تلویزیون و سینما و با هدف ترویج فرهنگ استاندارد در جامعه انجام شده است.

فریبا بانک توکلی در خصوص این سریال اظهار داشت :کار تدوین سریال “دوردست ها” به طور همزمان انجام می شود و موسیقی این کار نیز  توسط پیروز ارجمند ساخته شده است.

وی بیان کرد : هدف و رویکرد اصلی مجموعه « دوردست ها » این است که مردم با دقت بیشتری به اطراف خود نگریسته و در انجام کار های خود مسئولیت پذیر باشند . سعی کنند به دنبال خوشبختی های دور از دسترس نبوده و به فرصت های نزدیک به خودشان اهمیت دهند و قدر یکدیگر و موقعیت های خود را بدانند.

توکلی خاطرنشان کرد : این کار با مشارکت سازمان استاندارد تولید می شود . موضوعی که در آن مدنظر است ترویج حس مسئولیت پذیری و سلامت جسم و روان مردم است . بنابراین طرح داستان نیز به همین سمت هدایت می شود .

خلاصه داستان سریال دوردست ها:

یگانه، در تمنای بازشناسی هویت تحریف شده پدر و در سودای احقاق حقوق از دست رفته، سر از کارخانه روغن رسول مشفق در می‌آورد و پدر را در آستانه بیست و پنجمین سالگرد تاسیس کارخانه غرق در بدهی و متزلزل‌تر از همیشه می‌یابد. غافل از آنکه بازیابی پدر، پای گذشته و رازهای مسکوت مانده‌اش را به زندگی تک تک شخصیت‌ها باز می‌کند.

در این سریال بازیگرانی همچون دانیال حکیمی ، هومن برق نورد ، فاطمه گودرزی ، ونوس حسن کانلی ، بهرام ابراهیمی ، مریم خدارحمی ، کوروش سلیمانی ، شهروز ابراهیمی ، پویا مهدوی زاده ،معصومه کریمی ، فرشته سرابندی ، آرزو قائد امینی ، رحمان باقریان ، معصومه آقاجانی ، سیامک اطلسی، آیلار نوشهری ، محمد عمرانی ، صفا آقاجانی ، حسین محب اهری ، جواد زیتونی ، مهوش وقاری ، محمدرضا غیاث آبادی ، مختار سائقی ، محمدرضا قربانی و محمدرضا رهبری و بازیگر خردسال مهدیس انصاری که اهل شهرری (بخش فشافویه) می باشد نقش آفرینی می نمایند.

عوامل سریال دوردست ها:

کارگردان : جواد ارشاد ، تهیه کننده :  فریبا بانک توکلی ، نویسنده : سمانه نامدار ، بازیگردان : امیر دژاکام ، مدیر تصویربرداری : فریدون شیردل ، مدیر تولید : مجید نصیری ، مدیر برنامه ریزی : روح الله ظریف ، منشی صحنه : عسل خانی ، طراح صحنه : حسن علیزاده فرد ، طراح لباس : مهدیه شریف ، طراح گریم : فرانک گلنوش ، مدیر صدابرداری : داوودرضا قلی پور ،  تدوین صدا و تصویر : علیرضا کمال پور ، آهنگساز : دکتر پیروز ارجمند ، دستیار کارگردان : میثم نجفی ، مدیر صحنه : حسین کیانی ، دستیار صحنه : ریحانه نعمت الهی ، عکاس و کارگردان پشت صحنه : وحید پیماندار ، مدیر روابط عمومی : امین داداشی ، تدارکات : حجت الله روستایی و …

داستان سریال دوردست ها

سریال دوردست ها که با مشارکت سازمان استاندارد و گروه فیلم و سریال شبکه اول سیما تولید می شود، در خلاصه داستان آن آمده است : رسول و صادق کارخانه روغن سازی دارند که مدتی است دچار بحران مالی شده است. صادق که فعالیتی دیگری راه انداخته، سهام خود را می ‌فروشد. حبیب به پیشنهاد عماد که مورد اعتماد و همه کاره اوست سهام کارخانه را می‌خرد و عماد به وکالت از او با رسول کارخانه را اداره می‌کنند. رفته رفته معلوم می‌شود که عماد با نقشه‌ای قبلی برای ضربه زدن به رسول به او نزدیک شده است. رسول سال‌ها پیش ربابه خواهر عماد را با دخترش یگانه بی‌خبر ترک می‌کند و حالا او از این طریق درصدد است تا از رسول انتقام بگیرد.

در واقع به همان میزان که در گذشته از آنها آبرو برده است، در سر دارد آبرویش را ببرد. نه ذره ای کمتر از ظلم او و نه بیشتر که پیش خدای خودش رو سیاه نشود و این آغاز ماجراست. تهیه کننده سریال درباره محتوای آن به سیما فیلم گفته است : در این اثر تلاش کرده ایم تا به یک مضمون دینی که در مناسبات اجتماعی امروز مغفول مانده است نزدیک شویم و اختیار و انتخاب آدمها و پذیرفتن مسئولیت این انتخاب در منتهی شدن به دو مسیر خیر و شراز محورهای اصلی این داستان است البته در بحث نگارش فیلمنامه حضور رحمان سیفی آزاد مدیر گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما بسیار تاثیر گذار بوده است زیرا ایشان خود دراماتولوژیست بسیار متبحری هستند و با توجه به حساسیت مضمونی کار ، بر تک تک مراحل نگارش متن نظارت داشته اند.

گفتنی است مهدیس انصاری بازیگر خوش استعداد بخش فشافویه در این سریال، فرزند فاطمه یوسفی از فعالان خبر و رسانه ای شهرستان ری می باشد.

با آرزوی موفقیت برای هر دو بزرگوار

بازیگردخترشهرریفشافویه
نظرات (0)
Add Comment