آماده‌باش مدیریت شهری منطقه 20 در نقاط برف‌گیر شهری و روستایی

منصور کتانباف ، با اشاره به این خبر گفت: 6 ستاد برف‌روبی مجهز به امکانات و تجهیزات مکانیزه در خیابان شهید رجایی، بزرگراه شهید آوینی، میدان شهدای شاملو، خیابان دهخدا، جاده ورامین و روستای غنی‌آباد مستقر شده و آماده ارائه خدمات به شهروندان و بازگشایی مسیرهای عبوری، در صورت بارش برف در این منطقه است.

شهردار منطقه 20 به وسعت این منطقه اشاره کرد و افزود: بر اساس مطالعات کارشناسان و بازدیدهای میدانی، 71 محل احتمالی برف‌گیر، در داخل محدوده شهری و روستاهای حریم شهرری شناسایی شده است که تمهیدات لازم در خصوص دسترسی به تجهیزات و امکانات مورد نیاز نظیر گریدر، بابکت، شن پاش، لودر، کامیون و نیروی انسانی برای ارائه خدمات در این محل‌ها پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه مخازن شن در محورهای کلیدی منطقه 20 برای استفاده شهروندان تعبیه شده خاطرنشان کرد: دپوی شن در خیابان‌های شهید رجایی، ورامین، جوانمرد قصاب، ضلع شمال بلوار قدس، روستای غنی‌آباد و میادین حسن‌زاده و شهدای شاملو از دیگر تمهیداتی است که مدیریت شهری برای مهار هرگونه پیش آمد احتمالی در زمان بارش برف در نظرگرفته است.

استفاده از حمل و نقل عمومی بهترین گزینه در شرایط بارندگی

شهردار منطقه 20 تهران بهترین گزینه را برای تردد شهروندان در شرایط بارندگی‌های اخیر حمل و نقل عمومی برشمرد و تصریح کرد: تقویت پایانه‌های حمل و نقل عمومی، افزایش ساعات کاری و نظارت بیشتر بر این ناوگان از اقداماتی بوده که برای ارائه خدمات رسانی مطلوب به شهروندان انجام شده است.

کتانباف در ادامه به تداوم بارندگی‌های شب گذشته و تمهیدات مدیریت شهری در نواحی هفتگانه منطقه 20 نیز اشاره کرد و افزود: با تلاش شبانه‌روزی تیم‌های اجرایی شاهد نقاط آبگیر در منطقه نبوده‌ایم و تنها چند مورد آب ماندگی داشتیم.

 

شهردار منطقه 20 تهران در پایان یادآور شد: تیم‌های اجرایی خدمات شهری این منطقه تمام وقت آماده خدمات‌رسانی هستند و شهروندان می‌توانند با مراجعه به ستادهای برف روبی، شهرداری نواحی هفتگانه و محل‌های دپوی مخازن شن از این خدمات بهره بگیرند و یا با تماس با شماره 137 نسبت به اعلام آب ماندگی احتمالی اطلاع‌رسانی کنند.

تهرانجنوب تهرانراگا نیوزریشهرداری باقرشهرشهرری
نظرات (0)
Add Comment