آمریکا به دنبال مبارزه با گروه‌های تکفیری نیست

 امام جمعه شهرری گفت: آمریکا از تروریست‌ها در سوریه حمایت می‌کند اما ادعا می‌کند باید تروریست ها در عراق را از بین برد و این تناقض‌گویی‌های سبب می‌شود که هیچ کس نپذیرند که آمریکا تصمیم مقابله با گروه تکفیری را دارد.

به گزارش راگانیوز حجت الاسلام سید علی شاهچراغی در خطبه‌های نماز این هفته ضمن دعوت مردم به تقوی الهی اظهار کرد: سلامتی، بیماری و شفای بندگان صالح نعمت الهی است دراین هفته مقام معظم رهبری که به خاطر یک عمل جراحی به بیمارستان رفتند و با تدبیراعلام کردند مساله خاصی نیست.

وی افزود: این تدبیر مقام معظم رهبری سبب شد تا رسانه‌های جهانی دچار بهت شده و نتوانند شایعه پراکنی کنند به گونه ای که یکی از رسانه‌های غربی اعلام کرد این تدبیر رهبر انقلاب به همه سیاستمداران نشان داد که چگونه می توان یک ملت را آرام نگه داشت.

امام جمعه شهرری با اشاره به اینکه نخبگان و مسئولان نظام به ملاقات مقام معظم رهبری رفتند عنوان کرد: خبرگزاری‌های جهان اعتراف کردند که مقام معظم رهبری نشان داد محبوبیت ایشان بیش از یک رهبرسیاسی و مذهبی بودن است و ایشان در دل مردم جا دارند، همه ما باید شاکر چنین لطف الهی باشیم.

وی با اشاره به جریان تکفیری، داعش و النصره گفت: جریان تکفیری مثل داعش و النصره ساخته و پرداخته غربی ها و آمریکا است که با پول میلیاردی عربستان و قطر اداره می‌شود، به گونه‌ای که وزیر سابق آمریکا اذعان می‌کند که داعش و النصره را با هدف اختلاف افکنی و تفرقه بین مسلمانان و برای حفظ اسرائیل به وجود آوردیم.

حجت الاسلام شاهچراغی بیان کرد: اما امروز مطلب این است که ناگهان یک اعتلاف بزرگ ازغربی ها و آمریکا و پادشاهان ذلیل عربی به وجود می‌آید که باید در مقابل داعش ایستاد در حالی که قبلا آخوندهای وهابی و صعودی و دیگران فتوی‌های زیادی را برخلاف شرع و دین به خاطر داعش داده بودند.

وی افزود: آخوندها و سران فاسد وهابی در یکی از فتوای‌های خود در راستای شیعه کشی و خوب جنگیدن تکفیری‌های داعش  حکم جهاد نکاح را دادند به گونه‌ای که حتی ازدواج با محرم‌ها را حلال می شمردند.

امام جمعه شهرری اظهار کرد: آمریکا تا امروز با پول عربستان گروه‌های تکفیری را سرپا نگه داشته بود اما امروز اعلام می‌کند در مقابل جریان تکفیری باید ایستاد و این به خاطر ادعای حقوق بشری آمریکا نیست بلکه به خاطر آن دو خبرنگار آمریکایی است که به دست تکفیری‌ها کشته شده است و عربستان هم به این خاطر که داعش ادعا می‌کند اگر قدرت پیدا کند پایگاه خود را در مکه قرار می دهند در مقابل تکفیری‌ها می‌ایستند.

وی افزود: آمریکا و هم‌پیمانان او به خاطر مرجعیت شیعه در عراق احساس خطر می‌کنند زیرانفوذ و قدرت مرجعیت سبب ایستادگی قدرتمند ملت عراق شد و همه این مساله را به عیان دیدند و آمریکا و عربستان از این موضوع می‌ترسند.

حجت الاسلام شاهچراغی درباره دولت قانونی عراق گفت: امروزدر یک دولت قانونی با اکثریت شیعه در عراق روی کار آمده که سهم کردها، سنی ها و اقلیت های را می‌دهد و این دولت قانونی کمک می‌کند مردم در جبهه پیشروی کرده و برداعش غلبه پیدا کنند و این مساله سبب می‌شود که آمریکا منافع خود را در منطقه در معرض خطر ببیند.

وی درباره تناقض‌گویی های آمریکا بیان کرد: امروز که آمریکا منافع خود را در خطر می‌بیند اذعان می‌کند تروریست‌ها خوب و بد دارند از تروریست ها در سوریه حمایت می کند اما ادعا می‌کند باید تروریست ها در عراق را ازبین برد و این تناقض گویی‌های سبب می‌شود که هیچ کس از اوباما نپذیرند که آمریکا تصمیم مقابله با گروه تکفیری را دارد.

امام جمعه شهرری درباره بازگشایی مدارس و دانشگاهها خاطرنشان کرد: در 15 شهریور سالروز تحصلی حوزه های علمیه آغاز شد حوزه‌های علمیه بانک مرکزی فرهنگ دینی در کشور هستند، مردم در تقویت حوزه‌های علمیه تلاش کنند و طلاب هم تلاش کنند تا خوب درس بخوانند زیرا ما در آینده به فقها و علمای بزرگ بسیار نیاز داریم.

آمریکابابهتکفیریدنبالشهرریمبارزهنیستگروههای
نظرات (0)
Add Comment