آمریکا خیلی غلط می کند که بخواهد برجام را پاره کند/اقدام در مورد نقض عهد متقابل هم دستوری قرآنی است

به گزارش راگانیوز ؛  آیت الله سید احمد موسوی با اشاره به اینکه هرگونه اقدام در مورد نقض عهد متقابل، از دستورات قرآنی است، گفت: برجام توافق بین چندین کشور است و آمریکا غلط می کند که بخواهد برجام را پاره کند.

امام جمعه باقرشهر در بخش اول سخنان خود ضمن دعوت و توصیه به تقوا، اظهار داشت: توصیه به تقوای امروز، توصیه به پیروی و الگو قرار دادن حضرت خدیجه(س) است، زنان و دختران جامعه اسلامی باید برای خود الگوهایی داشته باشند که یکی از همین الگوها، حضرت خدیجه(س) است.

سید احمد موسوی افزود:خداوند الگوهایی برای زنان و دختران ما معرفی کرده که حضرت مریم، حضرت آسیه، حضرت خدیجه و حضرت فاطمه(س) الگوهای معرفی شده از طرف خداوند هستند.

وی ادامه داد: زنان و مردان جوان ما باید دقت کنند که؛ دشمنان ما در دنیا تمام سعی و تلاش خود را بکار می برند،که برای زنان جامعه اسلامی الگوهای باطل معرفی کنند که متاسفانه شاهد آن هستیم در اکثر جوامع هنرمندان و زنان رقاصه و زنانی که هیچ کمال معنوی و تقرب به خداوند را ندارند، در مکان های مختلف خودنمایی می کنند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه بعضی از دوستان ما نیز هنگام جشن ها و در کجالس مختلف، افتخار می کنند که فلان بازیگر و هنرپیشه را آورده اند که باید از این کار پرهیز کنند، زیرا گاها بعضی از این هنرپیشه ها در مجالس فساد رویت و حتی توسط پلیس دستگیر شده اند.

آیت اله موسوی تصریح کرد: جامعه اسلامی ما بعد از گذشت بیش از ۳۷ سال از آن، باید روز به روز به کمالات برسد، اما متاسفانه روز به روز حیا و حجاب در جامعه اسلامی کمرنگ تر شده و کم رونق تر می شود که اگر این طور بشود، آرام آرام ایمان مردم ضعیف تر شده و ما نخواهیم توانست ایمان مردم را حفظ کنیم و به همین دلیل باید به احکام و مسائل شرعی بیشتر پایبند باشیم.

وی در بخش بعدی از سخنان خود وفات حضرت خدیجه(س) را تسلیت گفت و ولادت با سعادت فرزند بزرگوارش، امام حسن مجتبی(ع) کریم اهل بیت را تبریک گفت و با اشاره به اینکه روز ولادت امام حسن مجتبی(ع) به روز اکرام نامگزاری شده است، اظهار داشت: هرکس می تواند  خویشاوندان، همسایگان و یا فقرا و نیازمندان را اکرام کند.

بخش دیگری از سخنان خطیب جمعه بخش کهریزک به بیان سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع مسئولین نظام اختصاص داشت و به بیان نکاتی از این سخنرانی پرداخت.

وی بیان داشت: بی انگیزگی، غفلت، سرد شدن دل، بی خیالی و غرور از گناهانی است که مسئولان نباید به آن ها مبتلا شوند که اگر دچار آن ها شوند، مراحل بعدی خطرناک تر شده و به نفاق و کم آوردن در شرایط حساس منجر خواهد شد و تنها راه رهایی از این گناهان، تقوا و مراقبت از خویشتن است.

وی دو مشکل اساسی کشور را نیز بیکاری و رکود عنوان کرد و گفت: این مشکلات بیش از آنکه ناشی از تحریم باشد، متوجه سیاست ها و برنامه های دولت فعلی، سابق و اسبق است و همه دولت های ذکر شده در مشکلات فعلی سهیم بوده و نباید همه تقصیرها را به گردن دولت فعلی بیندازیم.

آیت الله موسوی راه حل این دو مشکل اساسی را احیای صنایع کوچک که از بنیان های اقتصاد مقاومتی است، دانست و افزود: در دولت قبل به این بخش مقداری توجه می شد؛ اما دولت فعلی هیچ گونه توجهی به این بخش نکرد و اگر اقتصاد مقاومتی بخواهد شکل گیرد، صنایع کوچک باید احیا شود.

امام جمعه باقرشهر در پایان پیرامون نقض برجام هم گفت: جمهوری اسلامی در ابتدا برجام را نقض نخواهد کرد،زیرا وفای به عهد دستوری قرآنی است؛ اما اگر تهدید نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا بر پاره کردن برجام عملی شود، جمهوری اسلامی برجام را آتش خواهد زد که این کار هم دستوری قرآنی مبنی بر نقض عهد متقابل است.

وی با تاکید بر اینکه برجام، توافق میان چندین کشور است، گفت: آمریکا خیلی غلط می کند که بخواهد برجام را پاره کند و مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری؛ آمریکا اگر جراءت دارد برجام را پاره کند تا ما هم آن را آتش زده و راه خود را ادامه خواهیم داد.

گفتنی است،

گفتنی است نماز جمعه این هفته باقرشهر، با حضور پرشور مردم همیشه در صحنه باقرشهر و کهریزک و همچنین سرهنگ موسی پور فرمانده سپاه ناحیه روح الله(ره)؛ حسن محمدی فرد و رضا عباسی اعضای شورای اسلامی کهریزک؛ حسین حبیب زاده ، عسگر پناهنده و علیرضا قربانعلی اعضای شورای اسلامی باقرشهر و یوسف پناهنده رئیس اداره ورزش و جوانان باقرشهر برگزار شد.

انتهای پیام/

امریکابرجامشهررینماز جمعه
نظرات (0)
Add Comment