آمریکا و اروپا نیازمند اجرای برجام هستند/قانون ستون فقرات انتخابات است

به گزارش راگانیوز ، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه شهرری که با حضور پرشور خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و مردم خداجو در مصلی بزرگ آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) برگزار شد، پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: حضرت امیرالمومنین علی بن ابیطالب (ع) فرمودند «نهایت رضایت‌مندی خدا از کسانی است که اهل تقوا و توجه به حلال و حرام و … هستند.

وی با اشاره به مسئله برجام گفت: اگر چه برجام یک پیروزی و موفقیت نسبی بود اما در این راستا باید به نکاتی نیز توجه داشته باشیم.

امام جمعه شهرری با بیان این‌که آمریکا و اروپا به اجرایی شدن برجام نیازمند بودند، عنوان کرد: امروز آمریکا و اروپا با مشکلات اقتصادی زیادی روبه‌رو هستند و اگر برجام به نتیجه نمی‌رسید بین آمریکا و اروپا نیز اختلاف می‌افتاد چراکه اروپایی‌ها نمی‌خواستند بیش از این دنباله‌رو آمریکا باشند.

وی ادامه داد: انرژی هسته‌ای حق مسلم ملت ایران بود و به رسمیت شناختن این موضوع حق ملت ایران بود، برخی این‌گونه قلمداد نکنند که امریکا به ایران لطفی کرده است در حالی که انرژی هسته‌ای حق و مطالبه به حق ملت غیور ایران اسلامی بود.

‌شاهچراغی انرژی هسته‌ای را مدیون ایستادگی ملت غیور ایران اسلامی و تلاش‌های بی‌شائبه شهدای و اندیشمندان هسته‌ای دانست و تاکید کرد: آمریکایی‌ها متعهد هستند حق ملت ایران را بازگردانند و امروز بعد از گذشته 12 سال تازه بخشی از آن را به مردم بازگرداندند که این خود نشان بر این است که امریکا لطفی در حق ملت ایران نکرده است.

اجرای قانون حق‌الناس است/همه باید در برابر قانون تسلیم باشند

امام جمعه شهرری قانون را ستون فقرات انتخابات دانست و تاکید کرد: باید با تمام قدرت قانون در ارتباط با انتخابات اجرا شود‌، اجرای قانون حق‌الناس است و باید همه در برابر قانون تسلیم باشند.

وی با تاکید بر حفظ آرامش جامعه عنوان کرد: فضای جامعه در آستانه انتخابات باید آرام باشد چراکه ناآرامی زمینه ساز فتنه می‌شود.

 

اروپاامام جمعهامریکاشهرری
نظرات (0)
Add Comment