آموزش مباحث حقوق شهروندی در کارگاه‌های آموزشی

به گزارش راگانیوز / اعظم قربانی با اعلام این خبر اظهار داشت: با برنامه ریزی های انجام شده از ابتدای امسال، هرهفته مباحث حقوق شهروندی و مراقبت از خود در کارگاه های مختلف به شهروندان و دانش آموزان منطقه آموزش داده می شود.

همزمان با برپایی کارگاه های مختلف آموزش حقوق شهروندی در سطح مدارس و فرهنگسراهای شهر،اعظم قربانی مسئول آموزش شهروندی شهرداری باقرشهر در گفتگو با خبرنگار باقرشهرنیوز به تبیین جزئیات این طرح و اهداف برگزاری این کارگاه ها پرداخت.

وی گفت: برای آماده‌سازی تمام آحاد جامعه به منظور آشناسازی با حق و حقوق خود باید موضوعات مختلف را به صورت طبقه‌بندی شده و گاهاً به صورت عملی آموزش داده که در این آموزش ها تنها نباید به برگزاری سخنرانی‌های متعدد بسنده کرد.

وی افزود: برای تاثیر بیشتر این مطلب نیاز دیدیم تا مسئولان مرتبط و کارشناسان هر بخش نیز در کنار مردم و شهروندان در این کارگاه ها حضور پیدا کرده تا شرکت کنندگان با حقوق شهروندی خود آشنایی و آگاهی بیشتری پیدا کنند که به عنوان نمونه در برنامه آموزشی امروز با دعوت از دکتر قنبری کارشناس سلامت و بهداشت فردی به آموزش رفتار های پرخطر در بروز دیابت و همچنین انجام تست رایگان  دیابت و قند خون پرداختیم.

قربانی خاطرنشان کرد: متاسفانه خیلی از بانوان جامعه از جمله زنان و دختران این منطقه، نسبت به بسیاری از مسائل روزمره از جمله مسائل بهداشت فردی بی اطلاع و یا کم اطلاع هستند که ما در کارگاه های آموزشی خود با دعوت از کارشناسان هر بخش، به آموزش مباحث حقوق شهروندی شامل« مراقبت از خود، مسائل بهداشت و سلامت فردی و محیطی» پرداخته و گاهاً با شناسایی مواردی ، آن ها را به مراکز خاص جهت بهبود و درمان معرفی می نمائیم.

مسئول آموزش شهروندی شهرداری باقرشهر در پایان با اعلام اینکه دو کانون حقوق و بهداشت فردی در این کارگاه ها تشکیل و مشغول فعالیت هستند، اظهار داشت: فعلا با برنامه ریزی های انجام شده برای سه ماهه نخست سال، این کارگاه ها هفته ای یک بار در دوشنبه ها برگزار می شود.

شهرری
نظرات (0)
Add Comment