آموزش مهمترین راهکار پیشگیری از ایدز است

راگانیوز – مسوول کلینیک مشاوره بیماریهای رفتاری شبکه بهداشت شهرستان ری گفت: آموزش از مهمترین راهکارهای پیشگیری و انتقال بیماری ایدز است که باید در این زمینه آموزش های جامع ارایه شود.

 

ˈمحمد کمالی نیادر گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: ایدز درمان قطعی ندارد و با استفاده از رعایت نکات بهداشتی و دارو می توان طول عمر بیمار را افزایش داد و کیفیت زندگی آنان را بهبود بخشید.

وی افزود: در همین راستا و همزمان با هفته اطلاع رسانی ایدز، واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری های شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری اقدام به برگزاری کلاس آموزشی ویژه بخشداران و دهداران کرد.

کمالی نیا تاکید کرد: در این دوره آموزشی بیش از 35 نفر از بخشداران و دهداران شهرستان با بیماری ایدز و راههای انتقال و همچنین روش های چگونگی تشخیص به موقع بیماری، ارایه درمان های مناسب و طرق جلوگیری از شیوع این بیماری آشنا شدند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 101 مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری در کل کشور فعالیت دارد، اظهار کرد: با خدماتی که در چنین مراکز ارائه می شود، مهم شناسایی افراد مبتلا و ناقل است تا بدین وسیله از گسترش این بیماری جلوگیری شود.

مسوول کلینیک مشاوره بیماریهای رفتاری شبکه بهداشت شهرستان ری، دسترسی سریع عموم مردم برای تشخیص به موقع بیماری، آزمایش رایگان، ارایه خدمات درمانی و مشاوره ای و آموزشی به خانواده مبتلایان و ارایه وسایل پیشگیری بطور رایگان را از عمده وظایف این مراکز عنوان کرد.

کمالی نیا با بیان اینکه 219 پایگاه مشاوره بیماریهای رفتاری نیز در سطح کل کشور فعال است افزود: در شهرستان ری یک کلینیک در این زمینه فعال است که با شناسایی افراد مشکوک و پر خطر خدمات مشاوره ای و آموزشی لازم را به آنان ارایه خواهد کرد.

مسوول کلینیک مشاوره بیماریهای رفتاری شبکه بهداشت ودرمان شهرستان ری تاکید کرد: بیماری ایدز درمان قطعی ندارد ولی می توان با مراقبت، از گسترش آن جلوگیری کرد و باید همواره بدانیم که یک فرد مبتلا نیز حق دارد زندگی سالمی داشته باشد و نباید به صرف بیمار بودن او را از جامعه طرد کنیم.

تهرانجنوب تهرانراگا نیوزریشهرداری باقرشهرشهرری
نظرات (0)
Add Comment