آیت الله ری شهری :اخلاص نخستین گام برای رسیدن به نورانیت و توجه به خدا‌ست

به گزارش  راگانیوز به نقل از خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، آیت‌الله محمد محمدی‌ری‌شهری عصر امروز ‌در دیدار جمعی از دانشجویان پردیس تهرانبا بیان اینکه هدف نهایی دانشگاه قرآن و حدیث تربیت دانشجویانی ‌موفق برای جامعه و نظام اسلامی است، افزود: ‌امیدواریم دانشجویان این دانشگاه زمینه‌ساز فرهنگی حکومت جهانی حضرت مهدی صاحب الزمان(عج) باشند.

وی سنخیت با قرآن و حدیث را مهمترین نکته‌ای دانست که دانشجوی رشته قرآن و حدیث باید به آن توجه داشته باشد.

 

 

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث به نورانیت قرآن و حدیث اشاره کرد و افزود: قرآن و حدیث هر دو نور هستند و شما می‌خواهید با این دو نور ارتباط پیدا کنید، پس باید قلب شما نورانی شود و هم‌سنخ با قرآن و حدیث شوید.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) در ادامه از دانشجویان خواست در مدت تحصیل بتوانند به این نورانیت دست یابند.

 

 

آیت‌الله ری‌شهری گام اول برای رسیدن به نورانیت را داشتن اخلاص و توجه به خدا دانست و اظهار کرد: اگر نورانیت پیدا کنید، هم‌سنخ با قرآن و حدیث خواهید شد و آن وقت با دیگران تفاوت پیدا می‌کنید؛ چنان که وجود‌تان و علم و تحصیل شما اگر همراه با این دو نور شود برکت پیدا می‌کند.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث با اشاره به این‌که نورانیت باعث بصیرت انسان می‌شود، گفت: اگر نورانیت پیدا شد، بصیرت هم پیدا می‌کنید و در مسایل سیاسی در جهت منافع نظام در مقابله با دشمنان نظام اسلامی حرکت خواهید کرد.

 

 

آیت‌الله ری‌شهری در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد دانشجویان دانشگاه قرآن و حدیث در هر کجای ایران اسلامی که هستند بتوانند انوار اهل بیت علیهم السلام را در جامعه منعکس و انس خود را با قرآن و حدیث بیش از گذشته کنند.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام و‌المسلمین قائمی‌ رئیس پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث در ابتدای این دیدار به معرفی دانشجویان حاضر پرداخت و در ادامه تعدادی از دانشجویان در فضایی صمیمی به ارایه نظرات خود در ارتباط با مسایل پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث پرداختند.

 

آیت اللهاخلاصتولیتری شهریشهرریعبدالعظیم
نظرات (0)
Add Comment